На сафарі — в сукні з криноліном

06.10.2004
На сафарі — в сукні з криноліном

«Дольче i Габбана». (Фото РЕЙТЕР.)

      Її величність мода (типу прет-а-порте, сезону весна-літо, рік 2005) уже дiсталася до своєї основної столиці: позавчора найкращі дизайнери світу розпочали демонструвати свої колекції в Парижі. Проте критики ще сповнені враженнями від попереднього тижня моди, який був настільки насиченим і яскравим, що затьмарив навіть передчуття «головного» — паризького. Тож не дивно, що в очікуванні розповідей фахівців про французькі покази, західна преса активно обговорює міланські враження.

      «Вони всі просто схибнулися на ідеї навколосвітньої подорожі», — такий вирок в газеті «Інтернешнл геральд тріб'юн» оголосила італійським кутюр'є Сьюзі Менкес — одна з найвідоміших журналісток, які пишуть про моду. І аби ж то тільки вона: прагнення модельєрів одягти жінок у вбрання з екзотичним ухилом — від квітчастих гірлянд і листяних спідничок мешканців Гавайських островів до, образно кажучи, паранджі іранки чи хутряних унтів ескімоса — зауважили всі відвідувачі міланських показів. Скажімо, колекція будинку «Версаче» претендувала на африканські мотиви, про що яскраво свідчила й назва: «Розкіш сафарі». Щоправда, навряд чи багато мисливців наважилися б виїхати на сафарі в яскравих купальниках «у плямочку» з квітчастим парео або вузеньких міні-жакетах та шортиках із золотого атласу, прикрашених кришталевими стразами, не кажучи вже про справді розкішні, але дуже далекі від африканських полювань атласні сукні зі спідницями у стилі театральної портьєри та декольте ледве не до пупа.

      Не далеко від Донателли Версаче пішов і Роберто Каваллі, який свою колекцію для однойменного бренду охрестив «Стильна мандрівниця». Щоправда, Каваллі обрав дещо інший шлях: спробував поєднати в одному ансамблі, здавалося б, абсолютно непоєднувані елементи одягу з різних часів, культур та частин світу. Наприклад, на легесеньку шифонову сукню в квіточки надягнув широчезний шкіряний пояс у стилі техаських ковбоїв, додавши для повноти картини ковбойського ж капелюха й такі ж чоботи. Оригінально виглядало й велике намисто африканських тубільців на сукні з криноліном — точнісінько таким, який носили вишукані дами наприкінці XVIII століття.

      Простежуються фольклорні мотиви в колекції Міу-Міу від Міуччії Пради. Природно, не відійшла від і без того притаманної їй тенденції Вероніка Етро, адже лейбл «Етро» завжди грішив схильністю до етнічного стилю. Зрештою, перераховувати всіх просто немає сенсу — навіть ті колекції, у створенні яких не були задіяні різноманітні дрібнички з різних країн світу, обов'язково мали в собі «сувенірний» чи екзотичний елемент. Словом, якщо хочете бути модними, вішайте на шию намисто з крокодилячих зубів, взувайте ковбойські чоботи й малюйте на спідниці Ейфелеву вежу. І не забудьте увіткнути у волосся шматок тасманійської ліани!