Винні і в небі, й на землі

15.03.2016

За два тижні до катастрофи літака німецької авіакомпанії Germanwings у французьких Альпах лікарі рекомендували другому пілоту Андреасу Любіцу пройти лікування у психіатричній клініці. Про це заявили експерти Управління досліджень та аналізу безпеки цивільної авіації Франції (BEA France), які 13 березня оприлюднили підсумковий звіт про результати власного розслідування катастрофи німецького літака, повідомляє агенція «Рейтер».

Слідчі стверджують, що другий пілот, який страждав від депресії, заблокував себе у кабіні пілотів і навмисне спрямував літак зі 150 людьми на борту на гори. За їхніми даними, 27-річний Любіц почав проявляти симптоми, які можуть свідчити про депресивний психотичний стан, у грудні 2014 року і в наступні місяці консультувався з кількома лікарями, жоден з яких не попередив про небезпеку керівників авіаційної галузі чи безпосередньо його роботодавця. Крім того, слідство дістало свідчення того, що другий пілот, який також мав проблеми з зором і боявся втратити роботу, приховував свої хвороби від керівництва. За кілька днів до аварії він шукав в інтернеті інформацію про способи самогубства.

У зв’язку з цим слідчі рекомендують, щоб світові органи авіації встановили нові правила для регулярної перевірки пілотів, які, зокрема, вимагають від медиків повідомляти владу, якщо психічне здоров’я пілота може поставити під загрозу громадську безпеку, повідомляє «Німецька хвиля». Тобто французьке слідство закликає пом’якшити правила лікарської таємниці щодо пілотів літаків. У доповіді наголошується: лікарська таємниця має балансувати з тією загрозою, яку особа може становити для громадської безпеки. Слідство також розкритикувало той факт, що пілоти самостійно декларують стан свого здоров’я, що дає їм можливість приховати будь-які хвороби. Андреас Любіц мав медичну довідку із дозволом на польоти, що містила записи про випадки депресій у нього у 2008 і 2009 роках. При цьому в довідці зазначалося, що дозвіл на польоти автоматично анулюється, якщо такі випадки повторюватимуться у майбутньому. Французькі слідчі рекомендували європейському керівництву проводити детальніші обстеження пілотів, особливо у тих випадках, де мають місце психічні розлади, а також запровадити жорсткіші правила повторних перевірок для тих пілотів, що подолали такі розлади і отримали дозвіл на польоти.

Нагадаємо, літак німецької авіакомпанії Germanwings, який здійснював регулярний рейс 4U9525 з Барселони до Дюссельдорфа, 24 березня минулого року розбився на півдні Франції. На борту були 144 пасажири і шість членів екіпажу. Ніхто не вижив. Аналіз даних бортових самописців свідчить про те, що другий пілот літака, який зазнав катастрофи в Альпах, навмисне спрямував літак на гори.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>