Нову оперу Iyov режисера Влада Троїцького показали в Києві. Її створено за книгою Йова зі Старого Заповіту з використанням латинських та сакральних текстів. Дебютний показ проекту охочі вже бачили на головній сцені фестивалю сучасного мистецтва Гоголь-фест у вересні минулого року.
За концепцією режисера, відображаються на сцені не події, описані в книзі. Вистава представляє «нематеріальний зріз», на якому глядач бачить не біблійного героя Йова, його дружину, чи дітей. Він бачить і відчуває відчай, жертовність, пошук себе і пошук правильних шляхів для кожного особисто. Дійство тлумачиться голосом актриси Єлизавети Курбанмагомедової, яка перебуває над сценою і читає з фоліанту книгу Йова. Тож дійство опери — не стільки прямі події, як їхня інтерпретація голосом, рухами, музикою, сценічними ефектами.
Iyov Троїцького — синтез давньогрецької драми, барокової опери, канонічного реквієму та ораторії із засобами постдраматичного театру. Новий звук народжується ніби в середині роялю, що практично стає одним iз головних діючих осіб опери. Піаніст та учасники вокального ансамблю використовують широкий спектр ударних інструментів: палички від малого барабану, маримби та литавр, трикутник, тарілки, монети та ключі. Вражає й те, коли звуки йдуть від інструментів розсіяних у залі музикантів. Кольорові та органічно поєднані з дійством відеоінсталяції додають тону, лоску виставі.
Поліфонію хорового співу в сплетінні з інструментальними інтерлюдіями доповнює повний спектр можливостей людського голосу, який демонструють співаки. З одного боку, це класичний, джазовий, фольклорний вокал, а з іншого — дихання, крик, шепіт, горловий спів i навіть тиша.