Китайська влада готує новий реєстр так званих «живих Будд». Визнавці тибетського буддизму вірять, що душі освячених ченців реінкарнуються в особи дітей, яких називають «живими Буддами». Впродовж багатьох років влада в Пекіні переконує, що лише вони, а не Далай-лама, можуть вказати на чергову реінкарнацію, тобто дитину, в яку переселилася душа святого. Китайський високопосадовець ЧжуВейган, який відповідає за релігійні питання та етнічні меншини, підтвердив факт створення нового списку «живих Будд». На його думку, це має призвести до скорочення кількості таких реінкарнацій, які Пекін вважає одним iз чинників сепаратистських тенденцій у Тибеті.
На думку китайської влади, чергові реінкарнації «живих Будд» повинні затверджувати офіційнi органи країни. Китайський уряд залишає за собою право вказувати на вибір чергового Далай-лами. І власне для цього все це й робиться. Теперішній 14-й Далай-лама, народжений під іменем Лхамо Дондруб 6 липня 1935 року в селі Такцері в Тибеті, у віці двох років був проголошений реінкарнацією 13-го Далай-лами. У віці 15 років 17 листопада 1950 року був проголошений Далай-ламою формально. 1951 року війська Китаю змусили його ратифікувати Договір із 17 пунктів, який передавав Тибет під контроль Китаю. Після невдалого повстання 1959 року емігрував до Індії, де заснував уряд в екзилі. Тепер його вважають духовним лідером Тибету. Він проводить незалежну політику, засуджує Китай за придушення національної ідентичності тибетців. Далай-лама має великий авторитет у світі й 1989 року був відзначений Нобелівською премією миру.
Усе це дуже не подобається Пекіну й непокоїть владну верхівку Китаю. Оскільки Далай-ламі вже виповнилося 80 років і раніше чи пізніше виникне питання обрання його наступника, то Пекін і вигадав схему, як зробити, щоб наступний 15-й Далай-лама був «кишеньковим». Теперiшнiй Далай-лама противиться таким підступним планам і обіцяє, що в разі використання китайською владою такої формули інститут Далай-лами буде скасований взагалі.