Із 7 листопада набрав чинностi закон про поліцію в Україні і почали діяти зміни до Кодексу про адміністративні порушення стосовно Правил дорожнього руху. Відтепер відповідальність за порушення ПДР закон покладає на власника автівки, незалежно, хто був за кермом у момент порушення. Готуйтеся до того, що будь-яка ділянка дороги може бути нашпигована фото- та відеокамерами, які безжалісно фіксуватимуть найдрібніші «помарки» ПДР і надсилатимуть водіям «листи щастя» на електронну пошту чи на домашню адресу.
Це головне нововведення — порушення можуть фіксуватися в автоматичному режимі (фото- та відеозапис). Отож тепер перевищення швидкості, порушення правил проїзду перехресть, непристебнутий ремінь безпеки, порушення правил зупинки, стоянки, паркування — ніщо не сховається від всюдисущого ока камери. У разі, коли пристрій зафіксує порушення, власнику автомобіля надiшлють повідомлення про те, що його оштрафували, а також посилання на сторінку в інтернеті, де він може подивитися відео- або фотопорушення. Штраф можна сплатити протягом 30 днів або оскаржити протягом 10 днів. Причому якщо людина не згодна з рішенням системи, їй доведеться оскаржувати його в суді. Інших варіантів не передбачено.
Незважаючи на всі автофіксації, робота для патрульних усе ж буде і вони також «ловитимуть» на гарячому автомобілістів-порушників. Визначено дев’ять причин, за яких водія можуть зупинити патрульні: порушення правил дорожнього руху; наявність очевидних ознак, що свідчать про технічну несправність авто; наявність інформації, що свідчить про причетність водія чи пасажирів машини до дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення; транспортний засіб перебуває в розшуку; необхідно опитати водія чи пасажирів про обставини дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути; необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або як свідка; обмеження чи заборону руху; спосіб закріплення вантажу на авто створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху і, нарешті, порушення порядку визначення і використання на авто спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
Водночас нових видів штрафів, на щастя, не з’явилося. За кожен вид штрафу чинним стає мінімальний розмір. Наприклад, за порушення правил користування ременями безпеки і мотошоломами було передбачено штраф від 51 до 85 гривень, тепер — 51 гривня. Цікаво, що тепер штраф також можна буде сплатити безпосередньо на місці вчинення порушення через безготівковий термінал, який є у розпорядженні поліцейського патруля.
Почала діяти і небачена досі бальна система покарань. Суть її полягає в тому, що водієві на початку року нараховується 150 балів. Ці бали списуватимуться тільки за автоматичну фіксацію порушення. У законі є перелік порушень, на які поширюється бальна система. За кожне з них зніматимуть по 50 балів. Тож виходить, що 150 балів вистачить на 3 «безкоштовні» порушення. А далі, якщо водій продовжуватиме порушувати на дорогах, — його штрафуватимуть.
Оскільки поліція вже почала офіційно працювати у країні, а міліція припиняє свою діяльність — у відомства достеменно не визначилися, хто ж має взяти на себе весь клопіт щодо дорожньо-транспортного порушення.