Тіла загиблих у результаті краху російського літака А321 учора відправили з Каїра до Санкт-Петербурга. Як відомо, судно, що летіло з єгипетського Шарм-ель-Шейха до Санкт-Петербурга, розбилося в ніч на 31 жовтня. На борту перебували 224 людини: 217 пасажирів (iз них 24 — діти) і 7 членів екіпажу. За даними єгипетської влади і російських дипломатів, усі вони загинули. За даними МЗС України, на борту літака перебували 4 громадянини України: Володимир Сачук, Лілія Мовчанова, Кирило Усатов та Ірина Усатова.
«Російська сторона повідомила родичів загиблих про необхідність прибути до м. Санкт-Петербург для проведення ДНК-аналізу і ДНК-ідентифікації тіл загиблих. Генеральне Консульство України у Санкт-Петербурзі та Посольство України в Єгипті підтримують безпосередній зв’язок iз рідними загиблих українців, а також із компетентними органами РФ та АРЄ, які залучені до реагування на наслідки катастрофи», — зазначили в МЗС України. Консульська установа України у Санкт-Петербурзі надаватиме необхідне сприяння у зустрічі та розміщенні родичів загиблих громадян України, проведенні ідентифікації, оформленні документів та репатріації тіл на батьківщину.
Одна з версій катастрофи — технічна несправність літака. Пілот літака авіакомпанії «Когалимавіа» перед катастрофою запросив екстрену посадку в аеропорту міста Ель-Аріш на півночі Синаю через технічну неполадку, повідомляють авіаційні власті Єгипту. За словами представника єгипетського комітету з розслідування авіаційних інцидентів Аймана аль-Мугадема, пілот попередив наземних диспетчерів, що на літаку виникла «технічна проблема» і йому потрібно приземлитися якомога швидше. Згідно з радарними спостереженнями, літак знижувався зі швидкістю два кілометри за хвилину перед тим, як він упав на землю.
Російські ЗМІ стверджують, що ключовою версією причин катастрофи авіалайнера Airbus A321 є технічна несправність. Зокрема, радіо BusinessFM процитувало неназваного колишнього співробітника авіакомпанії «Метроджет»: «Цей конкретний борт був, що називається, битим. Тобто, на землі деякий час тому вдарили машиною або телескопічним трапом («рукавом»). Звичайно, його лагодили, і були перевірки на справність. Але, судячи за даними його переміщень у просторі, в останні хвилини перед катастрофою, які я переглянув, пілоти буквально «боролися з літаком» — занадто різкі хаотичні рухи. Могли бути несправні або пошкоджені зовнішні елементи управління. Цей конкретний борт узагалі був дуже проблемний. У нього було безліч технічних відмов раніше».
Слідчий комітет Росії відкрив дві кримінальні справи за фактом авіакатастрофи літака Airbus А-321, одна з них — за статтею «надання послуг, якi не відповідають вимогам безпеки». У ході розслідування слідчі провели обшуки в офісах авіакомпанії «Когалимавіа» і туроператора «Бріско», а також в аеропорту приписки повітряного судна — «Домодєдово». «В ході обшуків буде вилучено документацію, пов’язану з діяльністю авіаперевізника, експлуатацією та технічним обслуговуванням літака. З їх допомогою слідство встановить повноту і правильність підготовки повітряного судна та льотного екіпажу до надання послуг з перевезення пасажирів», — зазначили в Слідкомі.
Територія, на якій розбився лайнер, є зоною проведення антитерористичної операції служби безпеки Єгипту проти бойовиків, які називають себе «Синайською провінцією ісламської держави». Єгипетська бойова група, пов’язана з «Ісламським державою», взяла на себе відповідальність за аварію російського пасажирського літака в Єгипті, повідомила минулої суботи агенція Reuters. Утім у мінтрансі РФ відразу після трагедії заявили, що літак над Єгиптом впав сам. «...Інформацію про те, що літак був збитий, не можна вважати достовірною», — підкреслив міністр транспорту РФ Максим Соколов того дня, коли сталась трагедія.
Авіакомпанії Lufthansa та Air France-KLM заявили, що уникатимуть польотів над Єгиптом через авіакатастрофу російського літака на Синайському півострові. Згідно з повідомленнями компаній, рішення ухвалено з міркувань безпеки та через те, що «причини аварії не з’ясовані». У Lufthansa — яка має менше 10 рейсів на день над цією територією — заявили, що рішення буде дотримуватися, поки не буде з’ясовано причину аварії. До цих авіакомпаній приєднався й авіаперевізник Emirates.