Збитий понад рік тому малайзійський літак рейсу MH-17 реконструювали нідерландські слідчі та експерти і вчора показали громадськості реконструкцію на авіабазі Гілзе-Рейн поблизу міста Бреда. Але головною подією дня стало оприлюднення там підсумків слідства нідерландською Радою безпеки. Йдеться, однак, тільки про подробиці й технічні деталі катастрофи, без вказування на конкретних винуватців, бо цим іще займається інша слідча група, що об’єднує експертів п’яти держав, включно з Україною.
«Аварія рейсу MH17 сталась через детонацію боєголовки типу 9N314M російського виробництва, яку випустили, використовуючи зенітно-ракетний комплекс «Бук» на сході України» — сказано в прес-релізі доповіді Ради безпеки. Правда, кому належав злощасний «Бук» і хто натиснув на спусковий гачок, голландці не уточняють. Ракета вибухнула на відстані метра від кабіни пілотів. Вона вдарила в передню частину літака ліворуч. Ракету запустили з району площею 320 квадратних кілометрів в Східній Україні.
За словами кореспондента Бі-Бі-Сі, у доповіді розглядають усі версії щодо того, звідки могли запустити ракету. Нідерландські фахівці роблять однозначний висновок: атака повітря-повітря як можлива причина виключена. Саме таку версію довго поширювала російська сторона. Керівник Радбезу Нідерландів Тіббе Йустра додав: «Рейс МН17 не розбився внаслідок влучання метеорита, ми також виключили можливість несправності всередині літака». Атака іншого літака, за його словами, теж виключена. Рада безпеки також вважає, що було достатньо причин, аби закрити повітряний простір над Східною Україною. Та українська влада цього не зробила, а лише ввела обмеження для польотів в нижчій зоні від тієї, де летів MH17.