Кандидати замість «Молодості»

14.10.2015

Фестиваль «Молодість», що розпочнеться 24 жовтня, продовжує видавати «на-гора» подробиці майбутнього кіномарафону. На останній прес-конференції організатори радо повідомили про те, що вже сформована програма Національного конкурсу. За «Скіфського оленя» у цій номінації позмагаються 23 короткометражки вітчизняного виробництва, 4 з яких — анімаційні, 5 — документальні, інші — ігрові. Деякі стрічки з цього списку заявлені також в інших категоріях. Так, фільми Big men режисера Тетяни Кабаєвої та «Хлам» Тетяни Симон заявлені також у студентському конкурсі. А «Міна» (реж. — Вофк Соловей) — у міжнародному. Всього від українських режисерів надійшло близько 600 заявок у різні номінації. Як зауважив директор кінофестивалю «Молодість» Андрій Халпахчі, з кількістю в нас проблем немає, тепер треба, аби кількість переходила у якість. Задля цього програму Національного конкурсу скоротили до 5 годин.

Журі Національного конкурсу очолить режисер Роман Балаян. Він на прес-конференції не лише зізнався у своїх професійних симпатіях до дебютантів, а й пообіцяв усіляко сприяти їхньому просуванню на ринку. «Будь-який дебютант має право на помилку за державний кошт, — Роман Гургенович знову повторив свою улюблену фразу. — Я взагалі вважаю, що держава повинна виділяти гроші тільки дебютантам. Визначаючись із переможцем, керуватися своїм смаком. Якщо мені сподобається якась картина і навіть якщо вона не переможе — я цьому режисеру допоможу і його підтримаю». Як саме — пан Балаян волів не уточнювати. Зауважив лише, що знає, куди зайти і кому сказати, що ця стрічка варта того, аби представити її якомога ширше і підтримати її режисера.

І якщо з творчою складовою «Молодості» все вимальовується дуже навіть оптимістично, то фінансовий бік справи виглядає просто-таки катастрофічно. Як говорив на одній із попередніх прес-конференцій пан Халпахчі, місто виділило на фестиваль усього лише 200 тисяч гривень. Із того часу ця сума не збільшилася ні на гривню. Такий мізерний внесок міста у фестиваль, який є однією з його візиток, директор «Молодості» називає подачкою, від якої може й відмовитися.

Ще одна перепона: через кандидатів, які заполонили своїми портретами і виборчими обіцянками всі рекламні площі міста, фестивалеві вдалося зарезервувати лише якийсь мінімум від того, що планували. «Де, в якому місті у світі можлива така кількість політичної реклами?» — це запитання Халпахчі звучало надемоційно і риторично водночас. Якщо місто не змінить свого ставлення до фестивалю — «Молодість» залишає за собою право переїхати до іншого міста, де їм обіцяють значно кращу фінансову підтримку. Назву міста Халпахчі не озвучував, але говорять, що це — Львів. Більш оптимістичний прогноз з цього приводу озвучив Роман Балаян. На його думку, мер Києва Віталій Кличко просто недостатньо володіє ситуацією. «Дайте стільки, скільки просять», — вдивляючись в об’єктиви численних телекамер, звернувся він до міського голови. Чекаємо...