Цього року київському фунікулеру виповнилося 110 років, і спеціально до цієї дати «Київпастранс» здійснив реконструкцію підйомника, яка тривала п’ять тижнів. За цей час фунікулер зазнав капітальних змін. Причому не тільки в зовнішньому вигляді вагонів — тепер фунікулер має ніжно-блакитний піксельний принт; відділенні оператора та вузлів фунікулера: коліс, гальм, тягового приводу, керування, зв’язку та сигналізації). Тепер у салоні з’явились м’які сидіння і нова внутрішня обшивка. Кажуть, для чищення власне станцій підприємство навіть спеціально наймало альпіністів.
Окрім того, відтепер на станціях та у вагончиках пасажири зможуть користуватись Wi-Fi, а також оплачувати поїздки за допомогою платіжних карт. Для того щоб сплатити за проїзд, потрібно просто піднести безконтактну картку MasterCard або інший пристрій до турнікета. Із рахунку автоматично буде знято суму, що відповідає вартості проїзду, звітували в КП.
«Реконструкційні роботи обійшлися в 600 тис. грн. Кошти були частково виділені міським бюджетом, частково забезпечені підприємством «Київпастранс»», — розповіла начальниця служби маркетингу КП Ганна Бондар.
Утiм не обійшлося без казусів. За планом, прикрашати вагони мали картини денного і нічного правобережжя Києва від художника Олександра Корбана, однак кияни розкритикували цю ідею, й координаторам не залишалося нічого, як буквально перемальовувати вагони. «Єдине, що прикро, знайшлися розумники, яким не сподобався вигляд вагончиків, які художники прикрасили видами Києва вдень і вночі. Через цей скандал iз вагонів довелося за ніч здерти фарбу і тиждень малювати новий малюнок, щоб встигнути до відкриття, — розповів директор київського фунікулера Микола Окольничий. — До речі, обидві станції (на Поштовій площі на Подолі і зверху, поблизу Михайлівської) тепер забезпечені охороною, а самі вагони — під наглядом відеокамер; і якщо хтось зважитись розмалювати вагони, їм пряма дорога в міліцію», — наголосив директор.
У день урочистого святкування 110-річчя підйомника прокататись на оновленому фунікулері вишикувалась неабияка черга. «Ми перевезли 6 тисяч платних пасажирів, заробивши 18 тисяч гривень, і ще 6 тисяч пільговиків», — зазначив Микола Окольничий. Втім, за його словами, ця кількість не є рекордною, адже, бувало, на День Києва, наприклад, доходило і до 22 тисяч пасажирів. А який же день народження без пригощання?! Усі присутні на станції смакували святковий торт, який прикрашали 110 свічок.
ДО РЕЧІ