Ірландський лоукостер «Райанейр», найбільший дискаунт-перевізник у Європі, не прийде в Україну доти, поки Україна не підпише договір iз ЄС про «відкрите небо». Про це заявив директор iз комунікацій «Райанейр» Робін Кайлі. «Райанейр» завжди зацікавлений у нових маршрутах, проте відкриття будь-яких маршрутів в/з України буде залежати, в першу чергу, від самої України», — зазначив Робін Кайлі.
Як повідомляє «Центр транспортних стратегій», водночас у «Райанейр» відмовилися коментувати пропозицію голови наглядової ради «МАУ» Арона Майбрега про проведення в Києві «круглого столу» на тему «Аби українці літали дешево» і можливу участь керівника лоукостера Майкла О’Лірі.
Натомість у дешевого перевізника — зовсім інші плани. Так, наступної зими «Райанейр» відкриває перельоти до Ізраїлю за доволі низькою як для цього напрямку ціною: 30 євро в один кінець. Приземлятимуться літаки на летовищі поблизу відомого курорту Ейлат. Літатиме компанія, у тому числі з Вільнюса та Кракова, міст, до яких зручно добиратися з Києва. Ізраїльська «халява» «Райанейру» стала можливою завдяки ініціативі влади цієї країни. Так, міністр туризму Ярів Левін пояснив, що міністерство туризму підштовхувало ірландців до відкриття ліній в Ізраїль і приплачує авіакомпаніям 45 євро за кожного туриста, доставленого в Ейлат.
Свого часу пропозицію «Райанейру», треба думати, менш цікаву, ніж ізраїльську, намагався сформувати тодішній транспортний віце-прем’єр Борис Колесніков, який навіть повідомив, що домовленості про початок польотів компанії до нашої країни вже досягнуто. Але буквально наступного дня прес-служба «Райанейру» спростувала ці слова українського чиновника, заявивши, що як тільки вони ухвалять рішення про відкриття українських рейсів, то одразу повідомлять його самі.
Наступним ініціатором прильоту «Райанейру» до України став відомий «губернатор» Михаїл Саакашвілі. «Ми ведемо перемовини з «Райанейром» та «Візейром», — сказав він. Саакашвілі навіть планує збудувати другий аеропорт в Одесі, на якому прийматимуть дешеві рейси. Але ірландці, які торік заробили 523 мільйони євро, вперто не хочуть погоджуватися на подібні авантюри, бажаючи не стільки думати про перспективу, скільки просто заробляти гроші.
Мабуть, саме тому «Райанейр» оголосив про припинення польотів із фінського міста Лапперанта, з якого зазвичай дешево добиралися на південь Європи російські мандрівники. Нині, коли через кризу в Росії трафік суттєво зменшився, компанія без тіні сумнівів закрила фінський напрямок. Натомість у планах «Райанейру» — стиковка з далекомагістральними рейсами ірландської компанії «Ейр Лігус». Тобто практично відмова від принципу польотів «пойнт ту пойнт» (із точки в точку. — Ред.), який завжди був головною ознакою роботи дискаунт-моделі. Але який, як виявилося, заважає збільшенню пасажиропотоку.