«Якщо все йтиме, як намічено, перші машини оновленою одеською трасою помчать уже на початку серпня». Такі обіцянки звучали з уст керівництва Міністерства транспорту і зв'язку ще у травні. Однак у серпні термін здачі в експлуатацію автобану «Київ—Одеса» перенесли на останню декаду жовтня. А наприкінці минулого тижня на нараді в Одеській облдержадмінстрації Георгій Кірпа зробив свіжу заяву: «Завершення будівництва автобану переноситься на весну 2005 року». Чому? Стримує будівельників осіння негода? Навпаки — у районах проходження автомагістралі синоптики засвідчують сонячні, погожі дні. Зненацька поламав чіткі плани Мінтрансу якийсь інший нездоланний форс-мажор? Ні про що подібне міністр і словом не прохопився. Просто, роз'яснював міністр присутнім, «нове дорожнє покриття повинне осісти й укотитися, а навесні 2005 можна починати укладання верхнього шару асфальту». І ще про всяк випадок запевнив: «Фінансування будівництва здійснюється в повному обсязі, тільки в липні поточного року на будівництво дороги асигновано півмільярда гривень». Єдина нерозв'язана проблема, на яку натякнув міністр: «Автомагістраль ми будуємо без проекту, бо не було коли проектувати. Якби ми проектували, то досі б його не завершили. Ми закінчимо дорогу і разом з нею — проект (будівництва автобану. — «УМ»).
І ще одну несподіванку озвучив глава транспортного відомства, щоправда, приємну для автомобілістів: «Зараз розглядається питання про безоплатний проїзд по автобану пасажирського транспорту, оплату плануємо збирати тільки за вантажні перевезення». Також пан Кірпа пообіцяв присутнім на нараді керівникам райдержадміністрацій та селищних рад Одещини відшкодувати найближчим часом 23-мільйонні збитки господарствам Одещини, завдані будівельниками під час спорудження дороги до моря. На відновлення постраждалих житлових будівель виділено 1,3 мільйона гривень, додав міністр і уточнив: половину зазначених коштів уже виплачено. Решту Георгій Кірпа гарантував виплатити пізніше, адже «автобан — державна дорога, будується на державні кошти». І розпорядився створити «штаб для координації відшкодування збитку підприємствам і районам».
Глава Мінтрансу також нагадав, що на будівництві 454-кілометрового автобану «Київ — Одеса» задіяно 4,5 тисячi одиниць техніки і більш як 20 тисяч фахівців iз десяти країн. Однак ані словом не згадав, чим належатиме зайнятися цим тисячам будівельників до весни і як бути з технікою. Будівельники роз'їдуться? Техніку вивезуть до Туреччини, Росії, Македонії? І, зрештою, що спричинило зрив державних планів здачі автобану в експлутатацію? Чи часом не передвиборча заява Прем'єр-міністра і кандидата в президенти Віктора Януковича про негайне підвищення удвічі розмірів пенсій виборцям, що досягли поважного віку? Бо ж звідки, як не з того ж таки небезрозмірного держбюджету, беруться чи компенсуються кошти і на будівництво автодороги, і на соціальні потреби? А іншого виходу, як нагально кинути мільярдні кошти на забезпечення «прихильності виборців» до провладного кандидата, схоже, у передвиборчому штабі глави уряду не знайшли. Звісно, ніхто не збирається й не може гарантувати виборцям більш як двох-трьох виплат «подвоєних пенсій». Але, з іншого боку, з кого про це спитаєш після президентських виборів? Головне, як виглядає зараз, будь-якою ціною підняти рейтинг команди донецьких...