Кілька днів тому просто під вікнами нашої редакції виріс яскравий намет — такий зазвичай ставлять напередодні виборів і роздають його різнобарвну глянцеву макулатуру. Але оскільки закон про вибори наразі не ухвалено, то й агітувати — якщо сліпо довіряти букві закону — нема за кого. Кандидати ж не зареєстровані.
А й справді! Придивляємося уважніше і бачимо, що це ніякий не агітаційний намет, а ціла тобі громадська приймальня! Нинішнього столичного градоначальника Віталія Кличка. І розташовані вони не тільки поблизу метро «Шулявська», а й по цілому Києву. Складається враження, що в самий пік літньої спеки (вчора і позавчора в Києві було + 360) для нашого мера настав такий собі час ікс, коли він раптом вирішив послухати людей. І розпочав — якщо сприймати надпис над наметом буквально — разом зi своїми помічниками приймати людей, вислуховуючи про їхні турботи, болі, сподівання.
Юні працівники намету — язик не повертається порушити закон і назвати їх агітаторами — одразу заявили, що ні самого Віталія Кличка, ні будь-кого з його помічників найближчим часом не чекають. Натомість запропонували взяти один із буклетів — традиційно про добрі справи канди... вибачте, міського голови.
Заховавшись у затінок, ми з фотокореспондентом майже годину терпляче чекали, спостерігаючи за рівнем зацікавленості перехожих до поліграфії із громадської приймальні. Активності — у таку спеку, яка останніми днями буквально паралізувала Київ, — жодної. Лише одне невелике обурення втомленої літньої жінки: «Ваш — такий самий, як і всі! Обіцяв, що наведе порядок у місті, а порядки залишилися такими ж!».
На думку політологів, Кличко не просто так стартував у своїй виборчій кампанії раніше за своїх потенційних суперників. Пояснення просте: через низький рейтинг стандартна виборча кампанія може виявитися для кандидата надто короткою. І не результативною. Це як банкомат, коли повільно проводиш трансакцію: «Вам потрібно більше часу?».
Претензій до мера у киян багато. Передвиборчі обіцянки Віталій Кличко так і не реалізував. Обіцяв припинити незаконне будівництво, а насправді мешканців, які обстоюють свої права, б’ють «тітушки» так само, як і робили це за «донецьких». Збитки метрополітену, незважаючи на подорожчання проїзду удвічі, стали максимальними у своїй історії як минулого, так і цього року. «Київпастранс» після зміни керівництва наростив свій мінус більш ніж удвічі. Деякі комунальні підприємства досі (!) не затвердили фінплан на 2015 рік, шість підприємств не здають фінансову звітність до КМДА вже кілька років, а ще сотня структур десятиліттями перебуває у стадії ліквідації. Свою лепту у стан електоральних симпатій вносить і не надто комунікабельний мер, а його команда не зуміла знайти розв’язання цієї проблеми.
...Аби боротися з опонентами, Віталій Кличко вдався до відвертого фальстарту. Який, зрештою, може зіграти проти нього.