Учора міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, зустрівшись із колективом «Укрзалізниці», повідомив, що у відомстві відбудуться зміни.І призначив на посаду в.о. генерального директора Олександра Завгороднього, який до цього часу обіймав посаду заступника генерального директора. Проте ситуація зі «змінами» у керівництві «Укрзалізниці» більше схожа на ротацію, аніж на реальні реформи у колективі. Оскільки колишній генеральний директор установи Максим Бланк тепер працюватиме на посаді першого заступника генерального директора. Паралельно новий в.о. генерального директора пан Завгородній пересяде у крісло голови з реорганізації «Укрзалізниці». За словами міністра, метою кадрових змін є продовження реорганізації «Укрзалізниці», підвищення ефективності та зміцнення технічного стану підприємства. «Для кожного етапу реформ потрібен відповідний лідер команди. «Укрзалізниця» вже здолала чималу відстань на шляху до корпоратизації. Сьогодні нам необхідно успішно завершити цей процес та зосередитися на безпеці, яка завжди була в основі діяльності залізниці», — прокоментував призначення міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.
Проте, очевидно, що зі зміною керівництва не зникають проблеми в самій установі. Старі потяги з некомфортним обслуговуванням, проблеми та спекулювання з квитками, брудні туалети, куріння у вагонах, несвіжа білизна, зняття частини потягів із розкладу — це лише частина проблем, з якими доводиться стикатися українцям під час користування послугами «Укрзалізниці». У соціальних мережах після призначення нового в.о. генерального директора люди активно почали писати про ротацію без змін: «Якби так швидко, як змінюють генеральних директорів, ще б реформовували саму установу. А так жодних змін не відбувається, лише квитки дорожчають. Бо спекуляція нікуди не поділася», — коментує «УМ» львів’янка Олеся Хмара.
Однією з найбільших проблем опитанi «УМ» респонденти вважають питання з квитками. Досить часто, а особливо у літній період, їх взагалі важко дістати. Як розповідає «УМ» студент Інституту журналістики Ярослав Сизоненко, зазвичай у касах роблять усе, щоб продати найдорожчі квитки, особливо на потяги марки «Хюндай»: «Якби ціна відповідала якості, то це б ще нормально сприймалося. Але для мене «Хюндай» жахливий і незручний і зовсім не відповідає тій ціні, яку за нього просять», — коментує студент. Підтверджує думку Ярослава і киянка Галина Рудик: «Я подорожую досить часто і можу впевнено сказати, що на квитках дуже часто спекулюють. Купити плацкартні місця у хорошому вагоні — проблематично. Особливо на напрямках Київ—Одеса, Київ—Львів. Туди — одна ціна, назад на 10, а то й більше гривень дорожча. Пояснюють це якістю вагона, але скільки їжджу, щось не помічала її. Часто пропонують «Хюндай», але, вибачте, першого класу за 500 гривень».
Окрім цього, люди, які часто користуються послугами «Укрзалізниці», зазначають, що за останні роки знято деякі потяги, які були дешевими і зручними. Замість них пустили інші рейси, які менш комфортні та дорожчі: «Я їжджу з Києва у Кам’янець-Подільський досить часто. І протягом чотирьох років помітила, що міняють старенькі добрі плацкарти на доволі тривалі за часом маршрути в сидячих електричках, які набагато дорожчі й дуже незручні», — розповідає «УМ» Наталя Метельницька.
Питання ж неналежного обслуговування та некомфртних місць, брудних туалетів — одвічне серед користувачів «Укрзалізниці»: «От усі сміються. Але щодо туалету — то не жарти! Він нагадує сільський общак. Розетки є, але не працюють. Я взагалі мовчу про вікна, які рідко відкривають, а якщо і відкривають, то повертаєшся після поїздки iз застудою» — коментує «УМ» співачка Марина Авраменко.
«Немає чого коментувати. Як було, так і є», — розповідає провідниця Соломія з потяга «Київ—Львів». «Треба в «Укрзалізниці» не керівників мiняти, а Еку Згуладзе на реформи запросити. От тоді й будуть зміни», — жартома додає дівчина.