Літак на сонячних батареях Solar Impulse 2 («Сонячний імпульс-2») здійснив безпрецедентний переліт через Тихий океан. Лайнер, що не використовує й краплі палива, має розмах крил 72 метри — це більше ніж у «Боїнга-747», але при цьому важить, як звичайний автомобіль — 2300 кілограмів. У рекордний політ він вирушив з японського міста Нагоя 29 червня о 3:03 ранку за місцевим часом (6:03 вечора за Грінвічем 28 червня). Маршрут пролягав до Гавайських островів.
Політ довжиною 7200 кілометрів мав тривати 120 годин, але «Сонячний імпульс» упорався швидше. На посадкову смугу аеропорту Калеола на Гаваях він сів 3 липня о 15:55 за Грінвічем. Тобто політ тривав загалом 117 годин і 52 хвилини. За цей час літак пролетів 7212 кілометрів за середньої швидкості 61,19 км/год. Це означає, що пілот Андре Боршберг незмінно перебував за штурвалом літака упродовж п’яти днів і п’яти ночей, повідомила «УМ» прес-служба проекту «Сонячний імпульс».
І це — один із кількох світових рекордів, які встановив унікальний літак під час цього перельоту. Попереднє досягнення з тривалості безперервного одиночного авіаперельоту належало американському пілоту Стіву Фоссетту, який 2006 року перебував у повітрі 76 годин на борту літака Virgin Atlantic Global Flyer.
Боршбергу випали ще важчі випробування. За більш ніж 117 годин він міг спати лише уривками по 20 хвилин. Увесь цей час чоловік зростом 190 сантиметрів перебував у кабіні об’ємом лише 3,8 кубічних метра, тобто навіть не міг встати й випрямитися. А для утримання життєвих сил та притомності застосовував йогу, роблячи вправи і медитуючи по 35-45 хвилин на добу. На окремих етапах польоту пілот був змушений використовувати кисневу маску, оскільки максимальна висота становила 8634 метри.
Екологічно чистий гвинтовий літак «Сонячний імпульс-2» (як, власне, і його попередника, перший «Сонячний імпульс») сконструювали у Швейцарії. На його фюзеляжі і крилах розміщено 17 тисяч 248 літієвих сонячних батарей, які живлять чотири електромотори. Накопиченої за день енергії вистачає на нічні польоти.
У навколосвітню подорож літак вирушив 9 березня з Абу-Дабі і вже зробив шість зупинок: в Омані, Індії, М’янмі та Китаї. При цьому Тихий океан сонячний літак перетнув лише з другої спроби. Перша завершилася невдало: політ, що розпочався з китайського Нанкіна 31 травня, довелося перервати в Японії вже 1 червня через погіршення погодних умов. Команда «Сонячного імпульсу-2» впродовж кількох тижнів чекала у японському місті Нагоя ясної погоди, щоб літак зміг перелетіти через океан. Упродовж п’яти місяців він мав облетіти навколо Землі за складним маршрутом із численними зупинками, і «тихоокеанський» етап подорожі був найскладнішим.
На літаку встановлені п’ять відеокамер, тому всі охочі можуть у режимі реального часу відстежувати подорож «Сонячного імпульса-2», спостерігаючи краєвиди й дані з дошки приладів на сайті проекту www.solarimpulse.com.
Варто зазначити, що на цей час уже більше 160 відомих світових фірм, концернів та приватних інвесторів сприяють здійсненню цього проекту. Серед них, зокрема, князь Монако Альбер ІІ, колишній президент СРСР Михайло Горбачов, відомий дослідник, випробовувач аерокосмічних апаратів та власник фірми «Вірджин» Річард Бренсон, Екологічна програма ООН (UNEP), уряди Марокко та ОАЕ, які зацікавленні в просуванні проектів із сонячної енергетики, численні екологічні організації.
Проект «Сонячний імпульс» започаткували відомі швейцарські дослідники та пілоти Бертран Піккар і Андре Боршберг. Наступний етап польоту з Гавайських островів до американського міста Фінікс здійснить Піккар. На закінчення навколосвітньої подорожі заплановані перельоти до Нью-Йорка, далі — через Атлантичний океан до Європи та потім назад в Абу-Дабі (ОАЕ), звідки літак стартував.