Межа свободи,

17.06.2015

Ленінопад триває. Один за одним у містах і селах зникають із вулиць і площ пам’ятники тому, хто заклав основи радянського режиму, вказав методи побудови комунізму в країні. Запроваджений ним червоний терор, геноциди, масові вбивства, концентраційні табори тощо — ось ці методи. Дехто каже: пам’ятники — це наша історія, нехай будуть. Але монументальна скульптура — не тільки, щоб пам’ятати історію, вона — засіб ідейного виховання народу. Квіти до підніжжя пам’ятника Леніну — це вияв пошани до його вчення і до всього, що він творив. Водночас народний депутат Ю. Луценко підкреслює, що ленінську ідеологію ми не забороняємо. Ніби забув, що в Європі комунізм і фашизм мають однакову оцінку. Отже, за Луценком, можна виховувати дітей у комуністичному дусі, розказуючи їм про українських націоналістів як «найлютіших ворогів» тощо. А педагогам дозволяти так само «просвіщати» учнів. До речі, деякі педагоги і так це робили і роблять. Чому ж люстрація оминула цей контингент громадян, де вона необхідна? Зрозуміло, звідки на святкових парадах з’являлася чимала колона юних піонерів із червоними галстуками — майбутнє Компартії.

Ідеологія, як правило, не існує сама по собі як абстракція. Оволодіваючи масами, вона матеріалізується, тобто веде до революції. Наші предки в минулому столітті вже це проходили. Якщо ідеологія спрямована проти держави, її треба заборонити офіційно, а не спекулювати правом на свободу думки і слова.

Антоніна МИХАЙЛЕНКО
Київ
  • Аби жолуді, а до дуба — байдуже...

    Чисельність населення у будь-якій країні є фактором, що безпосередньо впливає на подальший розвиток суспільства — уповільнює чи прискорює його, а також вважається базисом економічного, соціального, політичного, культурного, духовного та інтелектуального розвитку держави. >>

  • Яйце, прапор і безсмертна душа

    На перший погляд, це несумісні речі, проте вони є різними формами матерії та енергії, перетворені фізикою і біофізикою. Багато тисячоліть людина пізнавала Світ — від плескатої Землі до нейтрона й пульсара; пристосовувалася до природи, накопичувала досвід використання природних явищ на свою користь. Незрозумілі явища приписували «галузевим» богам; творилися міфи, з яких формувалася релігія. >>

  • Історія повторюється і вчить

    Події, які відбуваються у сучасному світі, вимагають від нас, українців, бути особливо пильними. Озвіріла влада Москви йде на все, щоб порушити встановлений мир і порядок у світі, одурманити населення Росії, виправдати свою агресивну політику щодо своїх сусідів. Особливу роль у цій справі відіграє Московська церква як підрозділ ФСБ. >>

  • Прийми, загарбнику, нашi дари...

    Проблеми, притаманні нашому життю, не зникли після виборів до Верховної Ради, а лише загострилися та ще й довели, що виборець не мудріший за дурного карася. Подивімося на партії, які прийшли в парламент. >>

  • Фальшива назва держави

    Після Полтавської битви 1709 року, зламавши незалежницький спротив волелюбних українців на чолі з Мазепою, московський цар Петро І в 1721 р. проголосив Московію називати Росією, а себе — імператором Російської імперії, хоча Залісся (тобто Московія) ніякого відношення до Київської Руси-України не мало, її історичне минуле — в Золотій Орді. >>