Пляжі онлайн

21.05.2015
Пляжі онлайн

Природу Херсонщини відтепер — перед особистим побаченням — можна дослідити на екрані комп’ютера. (з сайта uk.wikipedia.org.)

Дорога з Херсона на Копані, ще донедавна головна і суперзавантажена кримська магістраль, нині виглядає пусткою. А вночі ще й якось особливо тривожно-безлюдно. Більшість транспорту нині звертає у зони відпочинку Херсонської області, що тривалий час перебувала у тіні більш «розкрученого» півострова. І, на думку місцевих мешканців, абсолютно незаслужено!
Херсонці готові нині повоювати за туриста, причому сучасними методами: відкривши доступ до своїх природних багатств в онлайн-режимі. Адже якщо острів Джарилгач для нас спершу всього лише географічна назва, то, «пройшовшись» сьогодні по ньому на моніторі свого комп’ютера, завтра ви вже можете поспішати у касу по квиток до найближчого Скадовська.

Не тільки для внутрішнього споживання!

«Одного разу я показав своїм закордонним друзям фотографії наших найвизначніших місць: Асканію-Нову, Олешківські піски, Національний парк і озеро Сиваш, острів Бірючий, Дніпровські плавні, — каже мер Нової Каховки Володимир Коваленко. — Питання було тільки одне: «Чому ви «їсте» це все самі?». Іншими словами, чому регіон не популяризує такі унікальні місця, які можуть викликати фурор серед численних гостей?».

Розвиток туризму для «постіндустріального» регіону може виявитися саме тим рятувальним кругом, який виведе область із нинішньої стагнації. Навіть якщо серед місцевої громади і зустрічаються скептики цієї ідеї. «Наш завод колись, за СРСР, постачав продукцію до десятки зарубіжних країн, — з гордістю і легкою образою в голосі розповідає гід Новокаховського краєзнавчого музею. На стіні — величезна карта світу, зі стрілками, які наочно демонструють, що електродвигуни з маленького херсонського міста знали навіть у Мексиці й на Кубі. — А які сири, морозиво і ковбасу тут виготовляли!». І при цьому додає: «А нині вся Каховка, як і решта України, торгує на базарі».

Ситуація в маленьких містах півдня України і справді не надто відрізняється від становища в інших регіонах: із розвалом Союзу підприємства, які працювали на «оборонку» великої тоталітарної машини, зупинилися. А на який ринок їм треба виходити нині, держава з різним успіхом вирішує вже кілька десятиліть. Єдиний, мабуть, плюс невідомої для більшості з нас Херсонщини, який досі чомусь не заведено сприймати всерйоз: тут густіше, ніж деінде, «нашпиговано» природними красотами, де-факто не відкритими ще для широкого загалу. Які з успіхом можна капіталізувати.

Діамант на карті світу

Втім, Херсонська область, яка разом із Миколаївською та Одеською після анексії Криму несподівано для себе опинилася у центрі уваги як масового, так і індивідуального туриста, нині не зовсім добре розуміє, що з цим усім можна зробити. Принаймні до моменту, поки місцеві назви ще не перетворилися на бренди. Але робота у цьому напрямі вже проводиться.

«Google» знайшов схований діамант, — каже директор компанії «Google-Україна» Дмитро Шоломко. — Це Херсонська область. Нині ми робимо доступнішими наші сервіси і таким чином підтримуємо ініціативу місцевої громади». Найвідоміша пошукова система нині завершує свій третій проект із вдосконалення власних інтернет-карт. Після Рівненської і Львівської областей настала черга Херсонщини. Але якщо на заході держави проект Google був націлений на державних службовців, то на півдні — на розвиток туризму.

Минулого тижня було оголошено результати кампанії «Цифрове перетворення Херсонської області», яку протягом кількох років реалізовувала «Google-Україна» разом із Херсонською міською радою, обласною державною адміністрацією і обласним благодійним фондом. «Ми поставили перед собою завдання показати, як за допомогою сучасних інтернет-інструментів можна підвищити туристичну привабливість цілого регіону, фокусуючись на екологічній і туристичній складових», — пояснює Дмитро Шоломко.

У рамках проекту «Google-Картограф» провів величезну роботу, в результаті якої на карту було нанесено понад тисячу об’єктів соціального, туристичного та суспільного значення. «Ось порівняйте, — на великий екран виводять дві карти одного з райцентрів: до і після внесення змін. — На першій карті видно тільки вулиці, навіть не всі з назвами. А на другій — уже значно точніша інформація: ось кафе, ось пам’ятник, ось магазин...». «Відтак на картах «Google» з’явилися готелі, бази відпочинку, пам’ятки, школи, вузи, лікарні, музеї, бібліотеки. Відтепер на «Google-Картах» можна побачити створені фотосфери та розроблені фототури найбільш визначними місцями області. Будь-хто може здійснити віртуальну подорож найцікавішими місцями регіону або дізнатися більше напередодні своєї поїздки, — пояснює директор українського підрозділу пошуковика. І додає: На сьогоднішній день великою популярністю користується наш сервіс «стріт в’ю». А там, куди не встигли доїхати наші спеціальні автомашини, працюють команди волонтерів».

«Швидка» і МНС скажуть «дякую!»

Підсумком кампанії стала також розробка веб-сайта www.discoverkherson.com.ua, присвяченого заповідним територіям області. Сайт зібрав безліч фото- і відеоматеріалів від найкращих місцевих фотомайстрів, туристичні маршрути на онлайн-картах. Готується також документальний фільм про «оцифровування» Херсонщини.

Левову частку поправок до гуглівських серверів вносять картографи-аматори. Серед волонтерів навіть було організовано конкурс: упродовж трьох тижнів, із 20 квітня до 11 травня, 32 людини вносили зміни до «Google-Карт» — наносили інфраструктурні об’єкти. Всього було внесено понад чотири тисячі правок! «Це дуже важливо для всіх, хто використовує GPS: водії пожежних машин, туристи, які за допомогою карт у телефоні можуть знаходити потрібні їм місця», — каже міський голова Херсона Володимир Миколаєнко.

Самі ж картографи Google розповідають: їхнє хобі — як наркотик! Затягує до неможливості. І, розпочавши одного разу працювати над картами, знайшовши однодумців, таких самих фанатів цієї справи, потім уже неможливо зупинитися! Завдяки ним в області швидко зникають «білі плями», які ще залишилися нині на карті області. «У деяких селах замість детальних карт — прості «підкладки», які використовують GPS-навігатори, — каже керівник місцевого благодійного фонду Юрій Антощук. — У цьому випадку, коли важко знайти адресу навіть екіпажу «швидкої допомоги», поліпшення карт може врятувати чиєсь життя. У буквальному значенні». За його словами, робота вже ведеться, і Спілка картографів, яка почала працювати лише у січні 2015 року, вже суттєво поліпшила карту самого Херсона.

Одночасно з нагородженням переможців компанією Google у Новій Каховці проходив ІІ Таврійський туристичний конгрес. Мета — ця ж сама: сприяти розвиткові в’їзного туризму в регіоні. «Дуже важливо сьогодні на Херсонщину звернути увагу світової спільноти і щоб у регіон прийшли туристи, були реалізовані пілотні проекти, пов’язані з розвитком громадянського суспільства, туризму, малого і середнього бізнесу. Краще зараз зробити деякі профілактичні заходи, ніж потім «лікувати хворого», — прокоментував один з організаторів зустрічі, виконавчий директор Таврійського об’єднання територіальних громад Павло Ярмій.

«У сучасному світі інтернет відіграє надзвичайно важливу роль у розвитку економіки як регіону, міста, так і країни у цілому, — підсумував директор «Google-Україна» Дмитро Шоломко. — До Херсонщини існує велика зацікавленість в Україні й за кордоном. Ми, зі свого боку, із радістю пропонуємо найсучасніші технології, віртуальні інструменти та наші експортні знання, які допоможуть надати додаткового поштовху регіону і показати його ресурси всьому світові».