Серед мешканців Волині та частини Львівщини назріває бунт. Таку реакцію викликали наміри Укрзалізниці скасувати єдиний потяг №141/142 «Київ — Львів», що курсував через Володимир-Волинський. Точніше не скасувати, а скоротити, перетворивши на «Київ — Ковель». Але в будь-якому разі, без прямого залізничного сполучення зі столицею з 20 лютого ризикують залишитися і жителі Маневицького та Іваничівського районів, а мешканцям Червонограда та Сокаля доведеться добиратися до столиці із пересадками у Львові або Ковелі. Офіційна версія — через нерентабельність, хоча, за спостереженнями волинських пасажирів, квитків на потяг в останні перед відправкою дні постійно не було, а в останній момент з’являлися додаткові вагони, які, зрештою, були напівпорожні. Слід зазначити, що декілька років тому в поїзді скасували всі загальні вагони та обмежили кількість плацкартних місць.
Найбільше скасування потяга вдарить по студентах, яким доведеться купувати квиток за повну вартість на автобуси або ж із численними пересадками добиратися до місця навчання. Але й інші пасажири, м’яко кажучи, не в захопленні від нової перспективи. «Пам’ятаю, як ми тішились, коли за часів безпросвітного совка цей потяг тільки ввели. Виходить, що після Революції гідності новій владі вигідно відрізати цілий регіон від сполучення зі столицею? Далеко не всі до Києва добираються персональними авто. Там же є місця на Поліссі, де взагалі більше нічого не ходить. Там навіть мобільне покриття є не скрізь. Я тим потягом чотири рази на Майдан їздив і пораненого сина вивозив. А щодо рентабельності, то спробуйте на нього придбати квитка. І не тільки у вихідні. З такою компетентністю і такими підходами скоро все населення стане нерентабельним»,— коментує ситуацію «УМ» музикант та громадський діяч, почесний громадянин міста Володимир-Волинський Сергій Шишкін, який постійно їздить до столиці цим потягом.
Обурюються таким рішенням залізниці й на Рівненщині та Житомирщині, де на північній гілці сполучення Києва та Львова залишився лише міжнародний потяг «Київ—Варшава». Якщо білет в українського перевізника коштував у межах 150 гривень, то у міжнародного — значно більше.
Наразі Укрзалізниця відмовилася від офіційних коментарів, пообіцявши відповісти на всі запитання під час сьогоднішнього брифінгу. Самі ж волиняни й галичани сподіваються, що здоровий глузд таки візьме гору. Бо залізниця таки існує для людей, а не навпаки.
А ТИМ ЧАСОМ...
13 лютого Укрзалізниця припиняє курсування регіонального поїзда № 816/815 сполученням Харків — Бєлгород — Харків. Причиною такого рішення стало припинення російською стороною в односторонньому порядку дії договору щодо спільної організації руху поїздів на прикордонних залізничних ділянках iз Російською Федерацією. Утім українська сторона зазначає, що потяг не мав додаткових зупинок і курсував лише від початкової до кінцевої станції, тому пасажиропотік на цьому маршруті був низьким.