Про корупцію в ДАІ давно ходять легенди й анекдоти. Втім про всі підводні камені неофіційного бізнесу «працівників великої дороги» досі було відомо лише з чуток. Тому інтерв’ю з колишнім інспектором Житомирської державтоінспекції Борисом Бояркіним, яке записали журналісти «Дорожнього контролю» і виклали в інтернет, справило ефект вибуху бомби. Бо чоловік чесно і детально розповів, скільки йому коштувала посада в ДАІ і як він та його колеги мали це «відпрацьовувати».
Так, за його словами, сам він для того, щоб стати інспектором, скористався своїми зв’язками і ще й «доплатив» півтори тисячі доларів. Крім того, щодня кожен інспектор мав здавати своєму начальникові від 200 до 400 грн. Гроші передавалися через певні магазини і частина з них пізніше йшла на Київ. Від інспекторів, які стоять на стаціонарних постах, вимагалися набагато більші суми, а тих, хто не вкладався в «ліміт», відправляли на штрафмайданчики. Окремо «штрафувалися» і скарги активістів на інспекторів — за кожен факт інспектор здавав додаткових 200 грн.
Особливо «теплим» місцем була траса Київ—Чоп, але така «честь» випадала не всім. «Тільки за виїзд потрібно було здати начальству дві тисячі гривень. Виїжджали з приладами, які придбали за власні гроші. Ми мали приблизно 500 гривень на день. Крім того, коли з Києва їде перевірка, треба заправити машини перевіряючих до повного бака, нагодувати і дати пару копійок «на допомогу начальству». Всі гроші, зі слів начальства, збирають нібито на АТО. Іноді говорили: «Ви повинні купити КамАЗ на АТО». Але ніколи ніяких машин для АТО не купували», — розповів Борис.
У Житомирській ДАІ миттєво відреагували на критику і заявили, що «старший сержант міліції Борис Бояркін був звільнений з органів внутрішніх справ наприкінці грудня 2014 за систематичні прогули». Втім Арсен Аваков призначив перевірку, на час якої від виконання своїх службових обов’язків були відсторонені керівник УДАІ області, а також очільники підрозділів ДАІ м. Житомир та Житомирського району.
Цікаво, що скандал розгорівся саме тоді, коли стартували тестування у нову Патрульну поліцію, яка має частково перейняти на себе функції ДАІ. Борис Бояркін до цього ставиться скептично. За його словами, у Житомирській області, щоб залишитися на роботі, вимагають дві тисячі доларів. «Хоча я чув, що Гриб піде на пенсію. Так що всі, хто здасть гроші, нехай попрощаються з грошима. Недельський, який iде на зміну Грибу, проплатив за те, щоб залишитися на службі», — зазначив інспектор.
Очевидно, що житомирські схеми — не ноу-хау, і подібні явища досі існують в ДАІ по всій Україні. Правда, як стало відомо «УМ», після появи ролика усім співробітниками ДАІ було дано негласну вказівку тримати язик за зубами. Хоча, певне сподівання у Бориса Бояркіна на те, що відео потрапить на очі заступнику міністра внутрішніх справ Еці Згуладзе і таки у цій службі буде наведено порядок, залишилося.