Чорний рік малайзійської авіації

30.12.2014

Пасажирський літак компанії «Ейр Ейжа» (Air Asia), що зник у неділю вранці, ймовірно, затонув у морі. Такого попереднього висновку дійшла вчора пошуково-рятувальна служба Індонезії.

Зв’язок із лайнером Airbus 320-200 рейсу QZ8501, що прямував з індонезійського портового міста Сурабая до Сінгапура, було втрачено приблизно за 350 кілометрів на південь від місця призначення. Індонезійська влада розпочала пошукову операцію, до якої долучилися сінгапурські військово-повітряні та військово-морські сили.

Як повідомив керівник пошуково-рятувальної служби Індонезії Бамбанг Сулістьо, «виходячи з отриманих координат», лайнер, швидше за все, впав у море. Учора на воді в районі пошуків було виявлено кілька об’єктів, схожих на уламки, та плями мастила. Експерти встановлюють, чи мають вони відношення до зниклого літака.

За даними авіакомпанії «Ейр Ейжа», на борту лайнера перебувало 162 людини, з них 149 — громадяни Індонезії, троє південних корейців, двоє французів та по одному сінгапурцю і малайзійцю. Багато пасажирів літака летіли до своїх рідних на святкові вихідні.

Політ мав тривати три години, а загалом пального літак мав на 4,5 години. Приблизно через годину після злету екіпаж запросив дозвіл на зміну маршруту у зв’язку зі штормом. Як повідомив міністр транспорту Індонезії, пілот хотів підняти лайнер до 11 тисяч метрів, щоб обійти хмари. Невдовзі літак зник з екранів радарів, хоча жодного сигналу тривоги від нього не надходило.

Деякі ЗМІ називають 2014 рік «роком трагедій» в авіаційній індустрії, передусім — малайзійській. Нагадаємо, 8 березня безслідно зник «Боїнг-777» компанії «Малайзіа ейрлайнз», який прямував рейсом MH370 із Куала-Лумпур до Пекіна. На його борту перебувало 239 людей. 17 липня над контрольованою сепаратистами територією Донбасу було збито «Боїнг-777» рейсу MH17 цих самих авіаліній, який летів з Амстердама до Куала-Лумпур. Загинули всі 298 осіб на борту. Завершується рік черговою трагедією...

Фахівці вказують на те, що авіаційна галузь Південно-Східної Азії швидко розвивається, багато авіакомпаній борються за простір, і в таких умовах норми безпеки слід посилити.

«Ейр Ейжа» — бюджетна авіакомпанія, заснована в Малайзії, — досі ніколи не втрачала своїх літаків. Тож власник компанії Тоні Фернандес не приховує розпачу. Виробник зниклої машини повідомив, що літак встиг налітати 23 тисячі годин, виконав 13,6 тисячі польотів. Останній технічний огляд лайнер пройшов 16 листопада.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>