Кілька десятків активістів громадської організації «Відсіч», перевдягнувшись у зомбі, учора під стінами Національної ради з питань телебачення та радіомовлення знову вимагали від її керівництва введення квот та заборони російських серіалів. Для більшої переконливості в руках вони тримали плакати з написами: «Не ставай зомбі — не дивись російське!», «Ми те, що ми дивимось — не вмикай російське мило», «Не спонсоруй окупантів!».
Це вже втретє активісти виходять iз вимогами до будівлі Нацради, проте, як зазначають організатори заходу, поки безрезультатно. «Повноцінно заборонити російські серіали може лише Верховна Рада, проте за 9 місяців війни Нацрада з питань телебачення та радіомовлення не зробила жодного кроку задля того, щоб посприяти цій забороні», — коментує «УМ» ситуацію активістка «Відсічі» Катерина Чепура. Однак опускати руки молодь не збирається. «Якщо власники телеканалів і Нацрада не розуміють, що російські серіали — це постріли у наших солдатів, то ми готові йти і до нового міністра культури, і до Президента», — зазначив «УМ» активіст Антон Заболотний.
Активісти подали до Нацради звернення з вимогою позбавити ліцензій на мовлення ті українські телеканали, що показують найбільше ворожого контенту. А за результатами моніторингу «Відсічі», щотижня українські екрани показують близько 70 російських фільмів та серіалів, з яких 25 — про російських силовиків або бандитів. І ці цифри не змінюються вже протягом двох місяців, наголошують експерти моніторингу.
Перше місце в антирейтингу посідає телеканал «Україна», на якому частка трансляції російської продукції на добу перевищує 12 годин 45 хвилин, друге — телеканал «НТН» (12 годин), третій — «Інтер», четвертий — «2+2», а замикає одіозну п’ятірку ICTV. Загалом частка російського контенту на цих каналах перевищує 40%.
За інформацією директора рекламного агентства Vizeum Костянтина Стрюкова, довгий період російські власники просто «наживалися» на українському телебаченні. «Україна залишалася наркотичною голкою, на якій сиділи російські продакшн-студії. Українські мовники платять за одну серію російського серіалу $70 000—120 000. Тоді як увесь продакшн серіалу може коштувати компанії-виробнику $50 000—100 000. Продаж в Україну — це вже запорука повернення коштів, витрачених на зйомки. А вихід серіалу в телеефір гарантовано приносить виробникам чистий прибуток. Ті ж серіали продають у Білорусь і Казахстан за нижчими цінами. Тоді хто кого годує?» — риторично запитує пан Костянтин.
А ТИМ ЧАСОМ...
Україна взялася за створення своїх патріотичних серіалів. Стало відомо, що телеканал «2+2» спільно з компанією «Президент фільм Україна» розпочали зйомки українського серіалу «Гвардія» про Національну гвардію України. Як зазначає прес-служба каналу, в основу фільму покладені історії добровольців, які після кривавих подій на Майдані відгукнулися на заклик записатися до лав Національної гвардії України. «Різні за віком, соціальним статусом, сімейним станом, вони відправилися в тренувальний табір. Тут різношерсті, а іноді конфліктні хлопці повинні пройти школу справжнього бійця. Чи зможуть кадрові військові і новобранці, які ще вчора стояли по різні боки барикад, стати єдиною командою, здатною захистити свою країну?» — анонсують новий серіал на каналі.
У серіалі задіяні актори Ахтем Сейтаблаєв, Дмитро Ступка, Олексій Горбунов. Усього заплановано відзняти 12 серій фільму, які планують до показу в Україні та Польщі. Прем’єра перших чотирьох серій вiдбудеться напередоднi річниці створення Нацгвардії — навесні 2015 року.