Новий залізничний міст через Дніпро з підходами на залізничні станції Київ-Московський — Дарниця буде арковим. Таке рішення ухвалили позавчора архітектори столиці на містобудівній раді. Міст складатиметься з п'ятьох дуг, які стоятимуть на опорах через кожні 220 метрів, і, як стверджує головний архітектор столиці Василь Присяжнюк, не погіршить панораму дніпровських схилів. «Це єдина завершена композиція, яка не зіпсує ландшафту Києва, — розповідає Василь Федорович, — хтось із моїх колег навіть влучно дав йому назву «дніпрова хвиля». До того ж саме цей проект мосту розв'яже завдання, яке перед нами ставила Київміськадміністрація: на одному мості вміщатимуться і залізнична, й автомобільна лінії.
Противники цього проекту переконані, що новий арковий міст поруч із таким самим старим виглядатиме потворно. «Не знаю, звідки в нас пішла мода на надійні арки, а я переконана, що треба ще й враховувати їхню естетичну цінність. Ви подивіться: у нас майже весь Дніпро в аркових мостах! Скоро ми цими рюшиками всі схили завішаємо», — обурюється «опальна» захисниця історичного Києва Лариса Скорик.
Утім міст, який обрали київські зодчі, представлений фахівцями солідного московського інституту «Союздорпроект». А в команді, що працювала над його розробкою, до роботи долучився навіть всесвітньо відомий іспанський архітектор Сантьяго Белатрава. «Ми не безоглядно погодились на проект, а порадили його розробникам полегшити конструкції мосту та доопрацювати опорну архітектуру», — пояснює Василь Присяжнюк. І додає, що до досвіду закордонних колег варто прислухатися. Зрештою, мости у столиці не будували вже ціле десятиліття.