Минулої п’ятниці під час польоту над пустелею Мохаве зазнав аварії апарат SpaceShipTwo («Космічний корабель-2») компанії Virgin Galactic, яка планує поставити на потік туристичні польоти в космос. Як повідомляє Бі-Бі-Сі, це був перший випробувальний політ корабля за останні дев’ять місяців, що мав на меті протестувати гібридний двигун, який використовує паливну суміш на основі гранул поліаміду та окису азоту.
Згідно з заявою компанії з цього приводу, невдовзі після відділення від літака-носія на висоті 14 кілометрів ракетоплан зазнав «серйозної аномалії» і впав. Уламки розкидані в радіусі восьми кілометрів. Аби зібрати їх, а також вивчити дані камер, якими було обладнано корабель, знадобиться кілька місяців.
У катастрофі загинув 39-річний пілот Майкл Олсбері. Другому пілоту, Пітерові Сіболду, вдалося катапультуватися. Він отримав серйозні поранення, але вижив і перебуває в притомному стані.
Загалом розслідування аварії може затягнутися до року, заявили в Національному управлінні з транспортної безпеки США, експерти якої прибули на місце катастрофи. Головна увага слідства прикута до нового типу палива, який раніше не застосовували. Також експерти вже зробили попередній висновок, що принаймні однією з причин катастрофи стала допоміжна система входження космічного корабля в атмосферу. На думку слідчих, цей механізм спрацював передчасно. За попередніми висновками, ні у двигуні, ні в паливній системі немає слідів вибуху, що свідчить про їх справність.
У «Вірджин галактік» сподівалися запустити перший туристичний рейс у космос наступного року. Вже продано понад 700 квитків вартістю 250 тисяч доларів кожен, а керівник компанії Річард Бренсон збирався особисто взяти участь у прем’єрному польоті. Після катастрофи він заявив, що відступати від своєї мрії не збирається, однак безпека пасажирів для нього — понад усе. Сам Бренсон одразу вилетів на місце аварії.
Тим часом деякі американські експерти, зокрема Керолін Кемпбелл із Міжнародного центру розвитку космічної безпеки, вказують на те, що «Вірджин галактік» ігнорувала засади безпеки. «Я вказувала їм на те, що двигуни ракети можуть бути небезпечними, але вони не реагували», -— заявила пані Кемпбелл у розмові з агенцією «Франс пресс». І нагадала, що таке ігнорування тривало з 2007 року, коли троє інженерів загинули під час наземних тестів ракети.