Електоральні наміри українців суттєво змінилися у порівнянні з початком виборчої кампанії. За останній місяць Блок Петра Порошенка, Радикальна партія Олега Ляшка та Громадянська позиція Анатолія Гриценка дещо втратили свої позиції. Остання взагалі, за новими дослідженнями, може лишитися поза межами парламенту.
А от у рейтингах «Народного фронту» та Об’єднання «Самопоміч» відбулися позитивні зміни. За прогнозами соціологів, на цей момент до Верховної Ради проходять 6 партій: Блок Петра Порошенка — 23,2%, «Народний фронт» — 14,9%, Радикальна партія Олега Ляшка — 10,3%, Опозиційний блок — 8,8%, Об’єднання «Самопоміч» — 8,5% та ВО «Батьківщина» — 8,1%. На межі прохідного бар’єра залишаються «Свобода», «КПУ», Громадянська позиція Анатолія Гриценка та «Сильна Україна».
Такими є результати соціологічного дослідження, проведеного Інститутом соціальної та політичної психології НАПН України. Дослідження проводилося 13—19 жовтня, було опитано 2000 тисячі респондентів у 152 населених пунктах усіх регіонів країни, за винятком АР Крим та територій, не контрольованих українською владою в Донецькій та Луганській областях. Похибка вибірки становить 3,2%.
Самі ж соціологи зазначають, що і ці результати не остаточні і на виборах може бути багато сюрпризів. «Я не один рік проводжу дослідження і впевнено можу сказати, що вперше у моїй практиці — такі стрімкі зміни щодо політичного вибору. Ще місяць тому дослідження виглядали зовсім по-іншому, і переконаний, що вибори внесуть не менші корективи», — зазначив директор Інституту соціальної та політичної психології Микола Слюсаревський. Він пригадав, що у 2012 році соціологія показувала, що Наталя Королевська і її партія впевнено проходять до парламенту, що Віталій Кличко набере більший відсоток, аніж мав насправді, а тріумф «Свободи» був зовсім непередбачуваний.
Експерти прогнозують, що явка на виборах може бути в межах 50—60% (у свою чергу, Київський міжнародний інститут соціології називає цифру в 75%). Найактивнішими регіонами залишаються центр та захід, найменш активними — схід та південь. Під час відповіді на запитання: «Чому ви підтримуєте ту чи іншу політичну силу?» найчастіше звучало: «Цю партію очолює політик, якому я довіряю» (29,2%) та «Мене приваблюють особисті якості кандидатів від цієї партії» (26,7%). Водночас почастішали і відповіді: «У списку немає партій, за які варто було б голосувати».
Під час опитування аналізувався і вплив на виборця політичної реклами. Так, на запитання: «Рекламу яких політичних партій Ви можете пригадати?», найчастіше згадувався піар «Батьківщини» (42,3%). Найбільше ж реагують на рекламу жителі сходу України.