Виконавчий директор французької нафтогазової компанії «Тоталь» Крістоф де Маржері став однією з чотирьох жертв авіакатастрофи, що сталася на московському аеродромі Внуково. Бізнесмен повертався до Парижа після вдалих переговорів із російськими колегами. Його літак «Фалкон-50» уже набирав швидкість на злітній смузі, щоб відірватися від землі, коли зіштовхнувся зі снігоприбиральною машиною. У Москві саме випав перший сніг...
Трагедія сталася о 23.57 понеділка за московським часом. Окрім 63-річного де Маржері, в літаку було троє членів екіпажу, всі — громадяни Франції. Шансів вижити у жодного з них не було. Водночас водій снігоприбиральної машини відбувся легкими синцями.
Поки пожежники гасили понівечений літак, аеропорт тимчасово закрили, а повітряні лайнери переправляли на летовище «Домодєдово». З огляду на пізній час, у «Внуково» було мало рейсів, тож значних незручностей пасажири не відчули.
Крістоф де Маржері очолив компанію «Тоталь» 2007 року, віддавши роботі в ній усе свідоме життя — після випуску з паризької Вищої школи торгівлі 1974 року. На чолі фірми він успішно захищав її репутацію від звинувачень у корупції, пов’язаних із програмою ООН «нафта в обмін на харчі» в Іраку. Цьогоріч бізнесмен активно виступав за збереження енергетичної співпраці Євросоюзу з Росією і проти санкцій щодо Москви, незважаючи на анексію нею Криму та агресію на Донбасі. Разом із членом ради директорів компанії «Новател» Геннадієм Тимченком він обіймав посаду співголови економічної ради Французько-російської торговельно-промислової палати.
У понеділок глава «Тоталь» брав участь у засіданні Консультативної ради з іноземних інвестицій, яку проводив прем’єр-міністр РФ Дмитро Медведєв у Підмосков’ї.
Російське слідство розглядає чотири версії причин авіакатастрофи: провина пілотів, диспетчерів або водія снігоприбиральної машини чи погана видимість. За словами представника Слідчого комітету Росії Володимира Маркіна, слідство вже встановило, що водій «снігоприбиральника» був напідпитку. «Крім того, можливо, буде ухвалено рішення про відсторонення низки співробітників аеропорту від виконання обов’язків на період розслідування кримінальної справи», — зазначив речник СКР.
Літак марки Dassault Falcon 50 довжиною 18,5 метра та з розмахом крил 18,86 метра вважають надійною машиною. При стандартному екіпажі з двох осіб він здатен приймати на борт іще 8-9 пасажирів. Цей реактивний адміністративний лайнер із трьома двигунами виготовляли з 1976 по 2008 рік. Машина перебуває на озброєнні ВПС Франції, Італії, Ірану, Марокко, Португалії, ПАР, Венесуели та України.
Загибель глави французького нафтогазового концерну — тяжка трагедія і для Росії, вважає колишній міністр фінансів РФ Олексій Кудрін. Адже Крістоф де Маржері зробив дуже багато для приходу в цю країну іноземних інвестицій. А французький прем’єр-міністр Мануель Вальс заявив, що Франція втратила «полководця» промисловості, фахівця, який перетворив компанію «Тоталь» у світового енергетичного гіганта. Президент Франції Франсуа Олланд висловив співчуття сім’ї загиблого та всім співробітникам компанії, наголосивши, що де Маржері присвятив своє життя французькій промисловості і був щедрим благодійником.