Свого часу педантичні англійці відмовилися від трамваїв і вже за кілька десятиліть змушені були знову повернутися до цього екологічно чистого і швидкого виду транспорту. В столиці цей процес тільки починається. Водночас керівництво Київпастрансу перегинати палку не поспішає і обіцяє, що в коли в одних місцях трамвайні колії зноситимуть, то в інших прокладатимуть.
Що це означає, київські водії добре пам'ятають через муки, які їм довелося пережити під час демонтажу колій 1-го трамваю, який бігав від Південної Борщагівки до «Палацу спорту». Посидіти в нових пробках водіям незабаром доведеться і на ділянці від станції «Герої Дніпра» і до пожежного депо. Саме там, за словами директора Київпастрансу Миколи Ламбуцького, нинішню трамвайну лінію замінять на тролейбусну. «Цю лінію вводили на період, коли не було станцій метро «Мінської» та «Оболонь» і вже за логікою з відкриттям «підземки» трамвай мали зняти. До того ж із завершенням будівництва тролейбусної лінії він стане абсолютно зайвим», — розповів Микола Ламбуцький. І запевнив, що шпали в столиці будуть не тільки зносити. «Наступним нашим кроком стане спорудження трамвайної лінії в два кінці від Ленінградської площі до станції метро Чернігівська», — каже він.
Ще одне масштабне будівництво трамвайної лінії розпочнеться з введенням другого виходу зі станції метро «Вокзальна». Привокзальний трамвай перенесуть на паралельні вулиці, а замість нього пустять тролейбус.
Транспортники обіцяють створити на привокзальній площі абсолютно нову розв'язку. І пустити додатковий трамвайний маршрут від другого виходу з метро «Вокзальна» до Ленінградської площі. Для цього на Харківському шосе трамвай навіть проведуть під землею. Будівельники пояснюють це необхідністю розвантажити проїжджу частину, мовляв, зробити це можна лише заховавши транспорт під землю й прибравши шпали.
Столичні транспортники також обіцяють збудувати тролейбусну розв'язку в районі Троєщини і Воскресенки. І об'єднати потужним тролейбусним маршрутом Оболонь із Троєщиною. «Раніше люди їздили масово на заводи, а сьогодні — на ринки. Дуже багато киян їздять на Троєщинський ринок, і не рахуватись із цим не можна», — пояснив Микола Ламбуцький. Сотий автобусний маршрут, який курсує на цій ділянці, буде замінено потужною тролейбусною лінією. І для того, щоб потрапити в центр міста, троєщинцям не обов'язково буде їхати на забиту станцію метро «Петрівка» — легше і швидше вони добиратимуться до метро «Оболонь», а вже там спокійно сідатимуть у напівпорожню підземку.
Ще одна новинка чекає на студентів-технарів університету імені Тараса Шевченка, які вчаться в корпусах біля Національного виставкового комплексу. 38-й автобус, яким вони добираються на лекції, замінять тролейбусним маршрутом.