І небом також зась!

09.07.2014

Міжнародне право чітко стоїть на боці України й у авіаційному сполученні. Певного розголосу нещодавно набула заява Росії про те, що ІКАО — спеціалізована установа ООН, яка встановлює міжнародні норми цивільної авіації, веде перемовини з Російською Федерацією про обслуговування авіапростору над Кримом. Іншими словами, Москва заявила, що їй нададуть право забезпечувати аеронавігацію над окупованим півостровом.

Учорашня заява ІКАО показала, що Росія вчергове збрехала. «Позиція ІКАО не змінилася і, як і раніше, відображає позицію ООН, а саме — не визнає ніяких змін у статусі Автономної Республіки Крим, — ідеться в повідомленні прес-служби ІКАО. — Згідно з Європейським аеронавігаційним планом, аеронавігаційне обслуговування для всього Сімферопольського РПІ [району польотної інформації], в тому числі у відкритому морі, має належати Україні».

Керівник державної авіаційної служби України Денис Антонюк стверджує, що цю саму позицію йому озвучили на зустрічі генеральний секретар ІКАО Раймон Бенжамен і керівник європейського філії організації Луїс Алмейда. «Вони підтвердили безпідставність інформації, поширеної російськими ЗМІ, що ІКАО підтримує приналежність Росії повітряного простору над Кримом і підтвердили позицію ІКАО: Крим — частина України, зона Чорного моря делегована Україні і за нею і залишається», — написав Антонюк на своїй сторінці у «Фейсбуцi».

Як відомо, російські авіакомпанії продовжують — попри заборону офіційного Києва, який ще у березні закрив усі кримські аеропорти — здійснювати рейси на «новопридбаний» півострів. Керівник російського міністерства транспорту Максим Соколов заявив, що так буде доти, поки Київ не визнає півострів територією Росії. Для росіян це додаткові труднощі й навіть небезпека. З одного боку, довший шлях зумовлює більше споживання пального і підвищує собівартість рейсів. До того ж тривалість рейсу Москва—Сімферополь через Кубань зростає на 30 хвилин.

З іншого боку, відсутність чіткого порядку з використанням аеронавігації може спричинити аварійні ситуації. «Частиною простору над акваторією чорноморського флоту управляє «Украерорух», частиною — «Кримаеронавігація». Літаки літають, а узгодження немає, немає координації», — зізнався член правління Всесвітнього фонду безпеки польотів Валерій Шелковников.

Сьогодні Україна намагається заборонити польоти до Євросоюзу тих авіакомпаній, які, грубо порушуючи наше та міжнародне законодавство, здійснюють рейси до закритих аеропортів Криму.