Хоча за статистикою серпень є найгарячішим курортним місяцем, проте саме в серпні настає час для підведення попередніх підсумків туристичного сезону. І його результатами в Державній туристичній адміністрації України неабияк задоволені.
За словами голови Турадміністрації Валерія Цибуха, для України є особливо важливим в'їзний та внутрішній туризм, а на позитивні зрушення у цій сфері вказують цілком обнадійливі цифри. Так, кількість туристів, які в'їжджали в Україну на відпочинок у першому півріччі цього року, на 37 відсотків перевищила кількість українців, які їхали відпочивати за кордон. Крім того, за перше півріччя Україну відвідало 6 мільйонів іноземних туристів, що на 26 відсотків (або на 1,2 мільйона осіб) більше, ніж за такий же період торік. Утричі збільшилась кількість відпочиваючих з Німеччини, Японії, країн Скандинавії, зросли потоки туристів з Угорщини, Білорусі, Польщі, Росії, Естонії, Ізраїлю. І це при тому, що на рекламу українських курортів держава виділяє близько трьох мільйонів доларів (для порівняння — Туреччина на рекламу власних курортів витрачає до ста мільйонів умовних одиниць). Цьогоріч до Криму щотижня прибувають 2 чартерні рейси з Німеччини та один з Фінляндії, а Ялтинський морський порт вже прийняв 70 круїзних суден, відкрито нову пасажирську лінію «Одеса-Севастополь-Варна». До того ж усе популярнішим стає сільський «зелений туризм».
Але на тлі таких втішних цифр проблемою залишається той факт, що інфраструктура українських курортів не встигає за зростанням попиту на них, тобто не поспіває розвиватися належним чином. Санаторії та оздоровниці деяких міст, приміром, Євпаторії, Феодосії, Сак, Алушти, заповнені на 110—120 відсотків. Усього в Криму працює 575 оздоровниць, що на 12 більше, ніж минулого року.
Оксана МАМЧЕНКОВА.