Погоджуючись на запровадження санкцій проти Росії, європейські держави змушені шукати інших торговельних партнерів такого масштабу. Вчора завершився триденний візит до Франції лідера Китаю Сі Цзиньпіна, за результатами якого Париж та Пекін підписали угоди на десятки мільярдів євро, повідомляє Міжнародне французьке радіо. Окрім французької столиці, очільник КНР відвідав регіон Рона–Альпи та місто Ліон, яке є символічним для китайсько–французьких відносин, адже ще у часи Середньовіччя знамениті ліонські ткачі купували в китайських виробників шовкові нитки. І тепер у Ліоні є близько сотні підприємств з китайським капіталом, а місцева китайська громада налічує 15 тисяч осіб.
Уже з першого дня візиту сторонам удалося досягти підписання перших контрактів про стратегічне партнерство між китайською автомобільною групою Dongfeng Motor та французьким автовиробником PSA Peugeot Citroеn. Dongfeng увійде до капіталу Peugeot Citroen, придбавши 14 відсотків його акцій в рамках угоди про рекапіталізапцію французького концерну. Окрім того, Китай замовив у франко–німецького виробника «Аеробус» 70 літаків типу «Аеробус» на загальну суму 7 мільярдів євро. У перспективі, контракт китайців з європейським концерном має розростися до щонайменше 150 лайнерів загальною вартістю 15 мільярдів.
Президент Франції Франсуа Олланд поскаржився, що між Китаєм та Францією склався негативний баланс товарообміну, і закликав його відновити — в першу чергу, за рахунок тих царин, де між двома країнами вже існує партнерство. Йдеться, передусім, про атомну енергетику, аерокосмічну та інші високотехнологічні галузі.
Нагадаємо, після анексії Криму та запровадження Євросоюзом поки що початкових санкцій проти Росії Франція заявила, що може розірвати контракт із Москвою на поставку гелікоптероносців «Містраль». Кремль, у відповідь, пригрозив судовим позовом.