Розвиток логістики в Україні дозволить без жодних перешкод транспортувати прогнозований рекордний врожай вітчизняного зерна. Станом на сьогоднішній день за кордон відправлено вже 24 млн. тонн збіжжя. Тим часом аналітики стверджують: цьогорічні обсяги експорту зернових зростуть у порівнянні із 2013 роком.
Тим часом транспортна інфраструктура залишається у полі зору численних інвесторів, які успішно вкладають кошти у спорудження потужних зернових елеваторів та розвивають шляхи доставки збіжжя з поля у порти. На думку експертів, існуючі обсяги експорту зерна можна збільшити у два–три рази — за рахунок чіткого механізму логістики на території держави.
Додає оптимізму і той факт, що в Україні вже впроваджено європейські стандарти вантажоперевезень, зокрема накладна ЦІМ/СМГС, яка дозволяє скоротити час на пересування і транзит. Нині важливо розвантажити дороги, на перевезення по яких встановлено ліміти. Тож украй важливим є розвиток річкових перевезень, який дозволить суттєво зменшити витрати на транспортну складову. Свій вклад приносить також «Укрзалізниця», яка нині стимулює зернотрейдерів і зерновласників формувати єдині поїзди, що дозволяє ефективніше використовувати рухомий склад і прискорювати доставку вантажів до кінцевого пункту. У січні нинішнього року залізниці України перевантажили 43,9 тис. зерновозів, якими перевезено 2,8 млн. тонн зернових вантажів — на 19,8% більше, ніж торік.
А ТИМ ЧАСОМ...
Цінники будуть стабільними
Аби стабілізувати ціни на соціальні сорти хліба, Аграрний фонд України реалізував на хлібокомбінати з початку року 5,3 тис. тонн зерна за фіксованою ціною. Це, як запевняють експерти, не допустить ситуаційного стрибка на хлібобулочні вироби.
У Міністерстві аграрної політики постійно стежать, щоби всі регіони отримували необхідну кількість борошна. «Чимало областей активно подають заявки на купівлю борошна у державного оператора, — стверджують у профільному міністерстві. — Зокрема, потреба пекарів у борошні суттєво зросла у Івано–Франківській, Луганській, Полтавській і Черкаській областях».