Цього тижня стартував проект, який має відродити важливий міжнародний водний шлях між Балтійським і Чорним морями. «Блакитна магістраль» проляже ріками Дніпро, Одер та Вісла. Ідею фінансує Євросоюз, а в її реалізації беруть участь Польща, Білорусь та Україна.
Шлях під номером Е40 використовується і нині, але не повністю: ділянка між Брестом і Варшавою річкою Західний Буг не придатна для судноплавства. Тож для відновлення водного шляху буде створено постійну транскордонну комісію із його розвитку, а також підготують ретельне техніко–економічне обґрунтування. На думку експертів, робота буде активною, адже у її результаті зацікавлена кожна із сторін.
Особливо важливий проект для розвитку прикордонних територій України, Польщі ті Білорусі. Адже коли Е40 запрацює, вони стануть центрами мультимодальних транспортувань та виконуватимуть міжнародні перевезення. Це великий плюс для районів, які через віддаленість від центрів своїх держав мають недостатньо розвинуті економічну та соціальну бази і відзначаються невисоким рівнем зайнятості населення. Участь у міжнародних проектах дозволить людям, котрі мешкають по різні боки кордонів, не тільки тісніше комунікувати між собою, а й краще заробляти.
Ще однією перевагою втілення цього проекту є те, що його реалізація дозволить суттєво спростити питання пересилок і перевезень, яке нині, на думку експертів, виглядає доволі сумнівно. Завдяки цьому водному шляху можна буде значно зменшити трафік на автомобільних дорогах. Для всіх трьох держав — України, Польщі та Білорусі — це має неабияке значення, оскільки основні транспортні перевезення тут здіснюються на автівках, а дороги є суттєво перевантажені.