Відкритий лист в.о. гендиректора НТКУ Олександра Пантелеймонова схвилював і обурив глядачів та медіа–громадськість. Посилаючись на придбану за 3 млн. євроліцензію, яка дає УТ–1 ексклюзивне право на трансляцію Ігор у Сочі, чиновники вирішили заборонити при цьому іншим ЗМІ «будь–яке використання олімпійського символа, слів «Олімпійський», «Олімпіада», «Олімпійські ігри» та девізу «Швидше, вище, сильніше». Заяву оприлюднили ще 31 січня, але широкого резонансу вона набула після відкриття Ігор.
Попри скандал, НТКУ не збирається відмовлятися від своїх претензій. «Канал уклав офіційну угоду з Міжнародним олімпійським комітетом. Тож тільки вони мають право на цю трансляцію. А використовувати олімпійську символіку можна тільки з дозволу МОК, якщо це передбачає якийсь комерційний зиск. Захист олімпійського символа від використання у якості торгової марки чи в інший спосіб iз метою отримати прибуток забезпечує Найробський договір», — зазначив у коментарі «УМ» Сергій Петренко, спеціаліст із авторських прав НТКУ.
Втім інші правники переконані, що в боротьбі за дорогі авторські права НТКУ перегнула палицю. Такої ж думки — журналісти й спортивні коментатори. «Як можна заборонити вживання слова «Олімпіада»?! Це — абсурдно, — дивується в розмові з «УМ» відомий спортивний коментатор Дмитро Лазуткін. — Та й не варто панікувати — всі видання, усі телеканали говорять про Олімпійські ігри, і ніхто їх за це не покарає. До речі, можна придбати в канала субліцензію на трансляцію Ігор і спокійно використовувати це на своїх медіа–ресурсах. Це нормальна світова практика. Врешті–решт, коли ТРК «Україна» купувала права на трансляцію футбольної Ліги чемпіонів — іншим каналам не дозволялося навіть у новинах відео з матчів показувати. Так само було з Лігою Європи на «Плюсах».
Дотепники вже знайшли спосіб обійти «цензуру» і радять у своїх репортажах замінити слово Олімпіада на «те, що не можна називати» або «самі знаєте, які ігри».