Луцьк у сфері комунальних послуг значиться у числі піонерів ось уже впродовж останніх десяти років: одними з перших у державі лучани перейшли на централізовану оплату за житлово-комунальні послуги, як і запровадили диференційовану систему оплати цих послуг, позбавившись у такий спосіб ще радянської зрівнялівки. Єдина ділянка, де міській владі ніяк не вдається вигадати цікаве і дієве ноу-хау, — це боротьба з боржниками, хоч випробувано було багато методів. Навіть друкування списків боржників у місцевій газеті очікуваного результату не дало. Трішки виправила ситуацію реструктуризація комунальних боргів. І все ж мерія винайшла ще один спосіб під умовною назвою «Вечірній дзвін». Відтепер у квартирах боржників лунатиме автоматичний телефонний дзвінок, а голос у слухавці приємно нагадуватиме про борг і проситиме його або сплатити, або реструктуризувати. Кількість дзвінків упродовж доби залежатиме від суми боргу. Найбільше набридатиме дзеленчання найзліснішим боржникам, які заборгували за комунальні послуги більше як 5 тисяч гривень — у їхніх помешканнях «інфарктний» телефон дзвонитиме тричі на день. І навіть якщо хтось захоче кинути слухавку, не дослухавши нагадування, нічого не вийде — дзвінок повториться знову.
Проект уже почав діяти, і, як стверджують працівники міського обчислювального центру, ефект його відчутний — кількість людей, які реструктуризовують свої борги, помітно збільшилася. А от як достукатися до тих, хто телефону не має? Телефонні привіти від міськради отримують майже 1500 лучан. Ефект від вечірніх дзвінків був би набагато більшим, якби замість жіночого голосу у слухавці звучав голос самого міського голови Антона Кривицького, якого лучани обирали на цю посаду вже тричі.
А ще лучан зобов'язують укласти договори на обслуговування з енергетиками та Луцькводоканалом. Зрозуміло, що не вони прийдуть із новим договором до клієнта, а клієнт змушений буде їхати до них, витрачати робочий час, бо в позаробочий час інстанції робити цього не будуть. Такі вже у нас правила: не служби для народу, а народ для служби.