Хоча будь–яка реклама лікарських засобів на телебаченні супроводжується застереженням про те, що самолікування небезпечне для нашого здоров’я, багато хто з глядачів, дбаючи про своє здоров’я, прислухається не стільки до порад лікарів, скільки до запевнень героїв рекламних роликів. Голова Державної служби України з лікарських засобів Олексій Соловйов, підбиваючи вчора підсумки роботи відомства, зазначив, що рівень самолікування в Україні становить серйозну загрозу як для системи охорони здоров’я в цілому, так і для самих пацієнтів.
З іншого боку, реклама препаратів б’є і по нашій кишені, адже витрати на рекламу фармацевтичні компанії автоматично включають до вартості препаратів. А це — чималенька сума, лише торік на рекламу ліків на телебаченні було витрачено 3,5 млрд. гривень. «Це фактично 10 відсотків обсягу ринку ліків, які в результаті оплачує пацієнт, — зазначив Олексій Соловйов.
Глава Держлікслужби повідомив, що у 2014 році вони мають намір добиватися обмеження можливості рекламувати лікарські препарати у ЗМІ. «А можливо, ми будемо ініціювати за погодженням з іншими центральними органами виконавчої влади у Верховній Раді законопроект, який дасть змогу взагалі заборонити рекламу ліків у ЗМІ», — заявив він.
Нагадаємо, що з початку року розрекламовані назви препаратів зникли і з лікарських рецептів — відтепер там фігурує лише діюча речовина. А пацієнти самі мають право вибирати, який препарат їм по кишені.