«Океан» боргів

25.12.2013
«Океан» боргів

Завод «Океан» потопили. Чи вдасться підприємству випливти знову?

Крапку в долі суднобудівного заводу «Океан» днями поставив Господарський суд Миколаївської області: своєю постановою він визнав підприємство банкрутом. За словами арбітражного керуючого суднозаводом «Океан» Миколи Хайла (ставленик компанії–кредитора «Консалтинг–Гамма»), всі робітники отримали на руки попередження про те, що їх буде звільнено за два місяці. На даний час на підприємстві–банкруті створено ліквідаційну комісію, яка наймає людей за трудовим договором для проведення інвентаризації майна заводу з наступним його продажем задля погашення боргів. При цьому людям виплатять заборгованість iз заробітної плати лише за останні три місяці. Також вони отримають вихідну допомогу в розмірі одного середньомісячного заробітку.

Відомо, що зараз на суднозаводі «Океан» — одні тільки борги з заробітної плати перед робітниками становлять близько десяти мільйонів гривень. Ще у квітні цього року фахівці Господарського суду Миколаївської області склали повний реєстр кредиторів підприємства (а це — 76 фірм різної форми власності). Саме тоді  з’ясувалося, що загальна сума визнаних вимог перевищує 2,3 мільярда гривень.

Голова Миколаївської облдержадміністрації Микола Круглов упевнений, що процедура банкрутства допоможе оздоровити підприємство: закрити існуючі заборгованості (шляхом часткового списання та продажу частини майна), а також ввести антикризовий менеджмент на підприємстві для відновлення стабільної господарської діяльності.

Як відомо, на даний час основним кредитором суднозаводу «Океан» є дві компанії: Belmont Industries Inc, Беліз (сума боргу — 625 мільйонів гривень) та ТОВ «Консалтинг–Гамма». Ініціатором процедури банкрутства «Океану» виступила компанія «Консалтинг–Гамма», близька до власника «Смарт–холдингу» Вадима Новінського.

У зв’язку з останніми подіями на Миколаївському суднозаводі свою думку висловив член політради ВО «Батьківщина» Вадим Меріков. «Я можу з усією відповідальністю сказати, що бізнесмен з Росії успішно завершив свою програму знищення нашого вітчизняного суднобудування, — сказав Меріков. — Ця хитра схема розвалу раніше вже була добре відпрацьована на Чорноморському суднобудівному заводі, а також на Херсонському суднобудівному заводі й на суднозаводі імені 61 Комунара. Щоразу, опиняючись в руках «олігарха–регіонала» Новінського, найбільші суднобудівні заводи нашої країни проходили через один і той самий  сценарій з припинення існування верфі з подальшою процедурою банкрутства».

Буквально тиждень тому всі три миколаївськi суднобудівнi заводи оглянула делегація з Росії на чолі з віце–прем’єром РФ, головою Військово–промислової комісії Дмитром Рогозіним. «Те, що я побачив в Україні, можна охарактеризувати двома словами: застій та розруха, — заявив Дмитро Рогозін. — У такому плачевному стані промисловість України знаходиться вже друге десятиліття». Він додав, що за нинішніх умов не бачить перспектив розвитку промисловості в Україні. За його словами, без допомоги «старшого брата» суднобудування в Україні приречене на знищення. При цьо­му він додав, що не міфічні представники країн ЄС, а саме російські промисловці зацікавлені в тому, щоб відродити суднобудівну галузь в Україні.

Народний депутат від Партії регіонів Вадим Новінський стверджує, що в найближчому майбутньому українські суднобудівники можуть отримати від Росії пакет замовлень на загальну суму в 4 мільярди доларів (за рахунок будівництва траулерів і газовозів ). Тим самим будуть заповнені виробничі потужності підприєм­ства аж до 2020 року. Однак умови співпраці такі, що Україна повністю втратить контроль над господарською діяльністю суднозаводу, надавши це право «старшому братові». Нашій же країні дістанеться лише перспектива надавати дешеву «робочу силу». Тобто задовольнятися тими робочими місцями, які в разі успішності цієї угоди отримають миколаївські суднобудівники.