Пілотний проект — працює!

03.12.2013
Пілотний проект — працює!

Тепер тут можна не лише захистити свої трудові права, а й знайти вакансії.

Незаконно звільнили, не розрахувалися в повному обсязі за відпрацьовані дні... Чимало громадян, що потрапляють у таку ситуацію, не наважуються захищати свої трудові права. Словом, «ковтають» біль і вдаються до пошуку нової роботи. Хтось поринає в iнтернет, вишукуючи вакансії. Інші телефонують знайомим... Утім є простіший вихід! Захистити свої трудові права та знайти підходящу роботу українці невдовзі зможуть в одній державній інстанції. Пілотний проект спільної роботи Бориспільського центру зайнятості та інспекції з питань праці, який уже почав працювати, довів свою ефективність.

Попередити безробіття

Про те, що держслужба зайнятості та Державна інспекція з питань праці будуть об’єднані в загальну службу, «УМ» писала у статті «Будинок праці для робітників і роботодавців» 23 жовтня. Нагадаємо основну перевагу — в одному офісі можна буде не лише знайти роботу, а й захистити свої трудові права. Крім того, всі співробітники об’єднаної служби матимуть одну й ту саму мету — максимально сприятимуть працевлаштуванню населення та недопущенню порушень прав працівників. Загалом же, це робиться, аби посилити захист як громадян, які працюють, так і тих, хто шукає роботу. Економісти й експерти, які взяли участь в обговоренні проекту, оцінили його цілком позитивно.

У Борисполі вже шукають роботу по–новому

Кореспондент «УМ» вирішив на власні очі побачити, як працює модель об’єднаної служби, і вирушив до Борисполя. Саме тут розпочато пілотний проект спільної роботи Бориспільського центру зайнятості та інспекції з питань праці. Головна його мета, як розповіли співробітники, залучені до «пілоту», більш ефективно захистити трудові права громадян, а також запропонувати людям нову якість послуг у сфері праці та зайнятості.

...Чоловік років сорока щось занотовував до свого записника. А коли закінчив писати, полегшено зітхнув і промовив: «Не все так погано! А я вже не сподівався на краще». Знайомимося. Сергій Луговий зізнався, що працював у приватній фірмі економістом.

«На початку тижня мене викликав начальник і сказав, щоб я написав заяву на звільнення за власним бажанням. Мовляв, знайшовся інший кандидат на мою посаду — як пізніше виявилося, його близький родич, — розповідає Сергій. — Та справа навіть не в тому. Мене ж ніхто не попереджав про можливе звільнення! Коли зі мною розрахувалися, очі полізли на лоба: сума виявилася мізерною. Так, я отримував частину грошей у конверті, але на ту мить не задумувався про наслідки. Інспектор праці, робоче місце якого розташоване тут, у центрі, розповів мені про порушення моїх прав та пообіцяв, що навідається на фірму з перевіркою».

Відверто кажучи, Сергій почувався трохи спантеличено. Навіть, якщо його і залишать, зізнався, не дуже хотів би вертатися на фірму, де з ним так повелися.

«Співробітниця центру зайнятості, з якою я розмовляв, неначе вгадала мої думки, — мовив Сергій. — І запропонувала список вакансій. Зарплата вища, та й від дому ближче добиратися. Зараз почну телефонувати!»

Зустріла я тут також людей, які вже знайшли роботу. І молодих, і тим, кому до пенсії залишилося пропрацювати кілька років. Усі відзначали переваги служби: тепер не потрібно ходити по різних інстанціях — усі послуги вони отримали в одній організації. І це дуже зручно.

Про що свідчить статистика

За даними соціологічних опитувань, понад 40% українців стикалися з порушенням трудових прав: несвоєчасною виплатою зарплати, дискримінацією при прийомі на роботу (за статтю і віком) та недотриманням прав під час звільнення. Українці не приховують, що, втративши роботу, не знають, куди звернутися для захисту своїх прав. За тими ж результатами опитувань, 58% громадян хотіли б отримувати більше інформації про права і можливості у сфері праці та зайнятості .

ЩО КАЖУТЬ ФАХІВЦІ

Лариса Сідельнікова, директор Державного центру зайнятості:

«Перший пілотний проект спільної роботи центру зайнятості та Інспекції з питань праці довів свою ефективність. Тепер людина не ходитиме по різних установах. Буде достатньо звернутися до об’єднаної служби, до «єдиного вікна», і там диспетчер зможе зорієнтувати, до кого зi спеціалістів звертатися по допомогу. Для обох служб першочерговим завданням вчора, сьогодні і завтра є максимальна допомога та захист людей».

Наталія Королевська, міністр соціальної політики України:

«Об’єднання центрів зайнятості та Інспекції з питань праці дозволить ефективніше захистити трудові права українців, а також запропонувати людям нову якість послуг у сфері праці та зайнятості. Сьогодні одному співробітнику центру зайнятості доводиться в середньому обслуговувати 26 безробітних. В той час як один співробітник Інспекції з питань праці опікується 20 тисячами працюючих. У цьому полягає складність захисту прав працівників підприємств. Спільна робота цих двох органів дасть можливість ефективно захищати права всіх двадцяти мільйонів працюючих українців».