Минулого тижня Катя Возіанова презентувала костюм, зроблений за технологією bespoke — B1. У ньому все зроблено вручну, крім плечових і бічних швів; ґудзики — із рогу, петлі з шовкової нитки зроблені руками, клітинка на тканині зведена і збігається в усіх місцях піджака, на нього пішло 82 години ручної праці. На презентацію костюма Катя запросила «ревізора» — Річарда Андерсена, власника ательє Richard Andersen на Savile Row, 13, клієнтами якого є Бенісіо дель Торо, Брайан Феррі, Джордж Майкл, всемогутній екс–стиліст американського Vogue Андре Леон Теллі, члени королівської родини.
Річард Андерсен провів майстер–клас для 15 українських закрійників, представив свою автобіографічну книжку Bespoke: Savile Row Ripped and Smoothed та розповів журналістам про британські традиції bespoke. «Для наших костюмів є певні стандарти: кожен клієнт має свої паперові лекала; для пошиття першого костюму має бути від 3 до 6 примірок — і з кожною приміркою лекала змінюються; в середньому на костюм іде від 50 до 70 годин ручної праці; усі шви робляться руками — відтак костюми bespoke не такі ідеальні, як фабричні, але в цій неідеальності і криється шик; в цих костюмах усе робиться з натуральних матеріалів; якщо на тканині є малюнок, він буде ідеально збігатися на всіх частинах костюма».
За словами Річарда, який працює в цій професії 31 рік і носить винятково костюми власного ательє, в його фірмі працює 25 майстрів і за рік вони виготовляють приблизно 300 костюмів bespoke. У Річарда 2500 тисячі клієнтів, з яких 5% — жінки. Костюм з ательє Richard Andersen коштує від 4500 фунтів стерлінгів. Портрет замовника Андерсена: 45—55 років, бізнесмен, СЕО або фінансист, половина його клієнтів — британці, інша половина — іноземці.
За словами Каті Возіанової, в Україні замовники більш нетерплячі, тому Indposhiv шиє костюм за дві–три примірки (при цьому знімається 19 мірок). У Каті 269 клієнтів, і за цей рік ательє планує пошити 150 костюмів bespoke (ательє також шиє костюми made to Measure — зроблені за стандартними лекалами, але підігнані по фігурі). Костюм в Indposhiv коштує від 2500 доларів. «Наш клієнт має 32—35 років і також займається бізнесом або фінансами. Причому я помітила, що це не найбагатші люди — хтось може замовити костюм на найближчі 5 років, але це ті люди, що розуміють важливість такої інвестиції».
Річард — обличчя і реклама технології bespoke: його костюм ідеально сидить на фігурі, має ювелірно правильну довжину штанин і рукавів, точні пропорції, некрикливу кольорову гаму і жодного дизайну. Саме ці деталі видають статус і чин, особливо якщо чоловік — консерватор за природою. «Костюми bespoke, — каже Катя Возіанова, — функціонально нічим не кращі за фабричні. Відмінність у відчутті, в емоції, в енергетиці людини, яка місяць шила цей костюм руками з думкою про вас. Здавалося б, дрібниця, але в усьому світі правильні костюми шиють саме так». Я бачу обличчя скептика: вигадують, з жиру бісяться, каже він. Нехай, значить, ця послуга — для тих, для кого один міліметр і один стібок мають значення.