Біле обличчя Чорного континенту

05.08.2004
Біле обличчя Чорного континенту

Знаменита південноафриканка Шарліз Терон.

      Сучасна мода й Африка — речі, на перший погляд, несумісні. Мабуть, мине ще багато часу, перш ніж словосполучення «африканський от кутюр» вживатиметься не в анекдотах, а у звітах про покази в солідних модних журналах. Але висока мода — це все-таки вищі світи, вона й у Європі не всюди існує. А от у частині «моди на щодень» Чорний континент стрімко набирає обертів. Тижні «прет-а-порте» вже проходили, скажімо, в Кенії, а ПАР узагалі може вважатися «модною» країною: цьогорічне свято моди проводилося у столиці держави, Йоганнесбурзі, вже увосьме.

      На «модному» тижні, що проходив із 29 липня по 1 серпня, свої колекції продемонстрували 30 дизайнерів, серед яких, як одностайно визнали їхні колеги з Парижа, Мілана, Лондона та інших визнаних центрів моди, траплялися й справжні таланти. Скажімо, всіх вразили сукні Франца Грабе, який, щоправда, досі вважався не модельєром, а... флористом. Південноафриканець створив колекцію вбрання з квіткових пелюсток та цілих квітів, пропонуючи замінити популярний минулого сезону стиль «мілітарі» романтичними трояндами та орхідеями. Звісно, «живе» така сукня недовго, але ефект від показу колекції Грабе був надзвичайним: глядачі аж билися за те, щоб потрапити до зали.

      Можливо, ще й тому, що подивитися на трояндові плаття прийшла улюблениця ПАР, голлівудська зірка Шарліз Терон. Шарліз, до речі, ще за місяць до проведення цього дійства обрали «обличчям» південноафриканського тижня моди. І не лише через те, що вона вже давно презентує компанію L'Oreal Paris, яка виступила спонсором показів, а й сподіваючись привабити до Йоганнесбурга якомога більше туристів. Адже уродженку ПАР Шарліз тепер обожнюють мільйони представників усіх країн і націй. І нікуди правди діти, ідея була таки вдалою: білошкіра красуня Терон мала шалену популярність не лише у своїх співвітчизників, а й у приїжджих шанувальників моди, які зізнавалися журналістам, що присутність зірки такого масштабу стала вирішальним аргументом у ваганнях, їхати чи не їхати.