З італійського боку Альп розпочалося будівництво тунелю, яким 2035 року рушать швидкісні потяги TAV сполученням Турин—Ліон. Це стало можливим завдяки тому, що з «будівельного майданчика» нарешті вдалося усунути противників реалізації цього проекту.
Від початку, коли було оголошено про проект прокладання тунелю, екологи та антиглобалісти, до яких приєдналися анархісти, всіма можливими способами намагалися завадити початку його будівництва. Нищили обладнання, погрожували будівельникам, збирали багатотисячні демонстрації тощо. Противники будівництва, які об’єдналися в рух «No TAV!», залежно від своїх поглядів, вважають, що влада «викидає в трубу» мільярди, які можна було б витратити на соціальні виплати; що прокладання швидкісної залізниці завдасть непоправної шкоди екології регіону; що просто треба протестувати, аби тримати державні інституції в тонусі.
Тепер, коли вже розгорнулися роботи з будівництва тунелю, зупинити проект уже фактично неможливо. Спеціальна машина буритиме скелю зі швидкістю 7—10 метрів за добу. Для початку буде прорито перший, пробний, тунель завдовжки 7,5 кілометра. А повномасштабне прокладання залізничного тунелю, який із довжиною 57,1 кілометра стане другим найдовшим у світі після Готардського тунелю у Швейцарії (рівно 57 км), почнеться 2016 року. Перший потяг проїде ним через 22 роки. Як обіцяють залізничники, тоді відстань між Ліоном і Турином можна буде подолати за півтори години, тобто на 2,5 години швидше, ніж тепер.
Загальна вартість проекту TAV — майже 20 мільярдів євро. Будівництво майже рівними частками фінансують Італія, Франція та Євросоюз.