З 1 січня в країні набуває чинності «європейський» закон про обов’язковий вміст біоетанолу в бензині на рівні 5%. Саме через це ціна одного літра 95–го бензину може зрости приблизно на п’ять гривень.
Наразі норми цього закону неможливо виконати, стверджують фахівці. Сергій Куюн, директор консалтингової групи «А–95», на недавній прес–конференції в Києві заявив, що головною перешкодою є недостатнє виробництво біоетанолу. «Україна споживає близько 5 млн. тонн бензину на рік, тому необхідно 225 тис. тонн біоетанолу. А Україна на сьогодні виробляє трохи більше 75 тисяч тонн», — каже Куюн.
Біокомпонент, який використовують в Україні, виробляють iз меляси. Але її сіють надто мало, щоб забезпечити навіть «бензинові» потреби. Так, за оцінкою директора компанії «Укрпродспілка» Миколи Тіченка, прогнози на урожай меляси нинішньої осені коливаються у межах 450—500 тис. тонн, і навіть якщо всю її пустити на виробництво біоетанолу, вистачить лише на 100 тисяч тонн. На думку Тіченка, перспективнішою сировиною для паливного біокомпоненту на наших теренах була би кукурудза. Проте, щоб налагодити виробничий цикл, знадобиться щонайменше два роки.
У Мінагрополітики такі аргументи визнають. Як передає УНІАН, у міністерстві важають за доцільне створити державне підприємство «Біопаливо», яке куруватиме виробництво біоетанолу, а також біопалива на спиртових заводах. За попередніми підрахунками, для того, щоб вітчизняні потужності змогли дати до 350 тис. тонн біоетанолу та біопалива, на модернізацію спиртзаводів треба спрямувати 300 млн.гривень. Ясно, що така програма втілюється не один рік.
Схоже, щоб долити в паливо обумовлені законодавством «сто грамів», біосировину доведеться купувати за кордоном. Завдяки високому акцизу на біоетанол ціна тонни цього продукту зростає відразу до 70 тис. гривень, підраховує директор департаменту із взаємодії з органами місцевої влади мережі автозаправок WOG Андрій Пасічник. «Далі, — провадить він, — при додаванні біоетанолу в бензин різко змінюються фізико–хімічні характеристики базового компоненту. А отже, маємо новий продукт, нове виробництво. І, відповідно, стикаємося з додатковим оподаткуванням у вигляді акцизного податку». У підсумку, нарахував пан Пасічник, ціна літра найбільш «ходового» бензину, А–95, зростає на 4,5—5 гривень.