Епізод із «чорною цензурою» у стінах «Мистецього арсеналу» досі відлунює у всіх ініціативах його директора Наталії Заблотної. Так, під загрозою стало проведення другої Київської бієнале сучасного мистецтва — міжнародного мистецького проекту.
Нагадаємо, відкриття міжмузейного проекту «Велике і величне» у липні було позначено скандалом: один з експонатів — картину Володимира Кузнєцова «Колоївщина. Страшний суд» — напередодні власноруч знищила Заболотна. Факт вандалізму підняв на ноги мистецьку спільноту, яка закликала бойкотувати «Велике і величне», а наразі продовжує інформаційну війну проти «непокараного» директора «Мистецького арсеналу» і бойкотує бієнале–2014.
Так, днями від участі у Київській бієнале відмовився відомий російський арт–критик Борис Гройс. Мистецтвознавець у статусі куратора дискусійної платформи увійшов до команди майбутнього проекту зовсім нещодавно. Однак його «дезертирство» з команди відкинуло організацію проекту на кілька кроків назад. Борис Гройс свою відмову пояснив тим, що «українська художня сцена повністю сконцентрована на своїх внутрішніх проблемах», таким чином замість конструктивного діалогу запланована ним дискусійна платформа може звестися до взаємних чвар, а куратор, мовляв, може стати арбітром у цьому конфлікті. Водночас Гройс висловлював намір у рамках бієнале показати ту саму «Колоївщину», однак, за його зізнанням, Кузнєцов не погодився з таким задумом.
Наталя Заболотна, відчувши, що конфлікт може мати серйозніші наслідки, аніж газетна критика, звернулася до мистецької спільноти — у відкритому листі, опублікованому на сайті Art Ukraine. Наталія вибачилася за ситуацію з роботою Кузнєцова (примітно, що не за власний вчинок, а за те, які наслідки він мав). «Мені прикро, що недоліки в організації проекту призвели до певної дискомунікації в рамках кураторської групи та негативних наслідків, — написала директор «Мистецького арсеналу». І закликала художників «перейти від риторики бойкоту до мови діалогу: — Давайте разом подолаємо протиріччя, що склалися, і продемонструємо, що українське мистецьке середовище є зрілим і готовим до конструктивної роботи».
На підтвердження цього 8 жовтня в «Арсеналі» провели Асамблею творчих працівників, де обговорили конфлікт навколо виставки «Велике і величне» і спробували дійти консенсусу щодо майбутньої бієнале. Однак, як стверджують очевидці дискусії, конструктивних реплік звучало вкрай мало, а пані Заболотна помітно втомилася бути толерантною до опозиціонерів. Наміри Заболотної підняти білий прапор, кажуть митці, виглядали б на порядок щирішими одразу після конфлікту. Сьогодні ж протестуючі художники жест директорки «Мистецького арсеналу» розцінюють як намагання залагодити конфлікт до бієнале.
Київська бієнале запланована на осінь 2014 року, логічно, що підготовка до неї мусить уже тривати повним ходом. Утім на порядку денному одне питання: а чи відбудеться бієнале взагалі?