Повернення італійського «Титаніка»

18.09.2013
Повернення італійського «Титаніка»

Вид на місце катастрофи «Кости конкордії» після успішного завершення операції з повернення круїзного лайнера у вертикальне положення.

Унікальна операція з підйому напівзатонулого круїзного лайнера «Коста конкордія» завершилася успішно. І хоча замість запланованих 12 годин процес тривав майже 20, команда експертів, яка розробила цей безпрецедентний план, має підстави собою пишатися. Загалом в операції брали участь близько 500 інженерів та робітників на шести вантажних суднах.

У те, що лайнер вагою 114 тисяч тонн вдасться спокійно повернути у вертикальне положення, до кінця вірили не всі. Зрештою, досі нічого схожого у світі не робили. Але сумніви виявилися марними. Учора зранку «Коста конкордія», яка понад півтора року пролежала в Тірренському морі біля італійського острова Джиліо, вже погойдувалася на хвилях — так, ніби й не було ніякої катастрофи.

Утім від тієї «Кости конкордії», яка 13 січня 2012 року вийшла в середземноморський круїз за традиційним маршрутом із Чивітавекк’ї через Пальму–де–Майорку, Туніс, на Сицилію і назад, нинішній лайнер усе ж відрізняється. Правий борт, який упродовж цих місяців перебував під водою, має жалюгідний вигляд — брудний, зарослий дрібними водоростями і проіржавілий. Недарма про те, щоб повернути корабель в експлуатацію, від початку не було й мови — 70–метрова пробоїна і наслідки корозії металу не залишали «Кості конкордії» шансу бути на плаву. Тож навесні 290–метровий лайнер, швидше за все, відбуксирують в один із найближчих великих портів, аби там розрізати на шматки й утилізувати. Цей процес може зайняти до п’яти років.

Проте спершу фахівці обстежать судно, яке наразі стоїть на спеціально зведеній підводній платформі (інакше воно знову затонуло б). І вирішать, чи витримає «Конкордія» шлях до місця утилізації. Також залишаються надії на те, що під час обстеження буде знайдено тіла двох із 32 жертв катастрофи, які досі вважаються зниклими безвісти — офіціанта та літньої пасажирки.

Тож, імовірно, залізне багатопалубне «одоробло», на яке так скаржилися місцеві мешканці, мозолитиме їм очі аж до весни — узимку кудись буксирувати 17–палубну «махину» точно ніхто не буде.

Тим часом екологи задоволені — витоку токсичних речовин, якого вони так боялися, не сталося. Попри те, що пальне з баків після аварії вдалося майже повністю відкачати, на борту лайнера вистачало отрути — мазуту та інших мастил, клею, фарби тощо. Смертельну небезпеку для підводного світу (а екологічна система Джиліо є природним заповідником) становили навіть продуктові запаси для 4200 пасажирів і членів екіпажу, які зберігалися в бортових холодильниках. Після катастрофи вони відімкнулися, і вся провізія, зрозуміло, зіпсувалася. Якби така кількість гнилі потрапила у воду, для підводних мешканців це завершилося б сумно. Тож під час операції підйому судно огородили спеціальними бонами, аби в разі витоку якоїсь гидоти отруйна пляма не поширилася далеко по воді.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>