Міністерство освіти і науки України оприлюднило доопрацьований робочою групою, з урахуванням отриманих зауважень і пропозицій, проект Концепції профільного навчання в старшій школі. Ознайомитися з документом можна на сайті міністерства у рубриці «Громадське обговорення».
Як передбачає концепція, всі старшокласники вивчатимуть шість базових предметів (українська мова та література, іноземна мова, історія України та всесвітня історія, математика, природознавство, фізична культура). Окрім того, їм доведеться обирати один із чотирьох спеціалізованих напрямів: «Природознавство» (астрономія, біологія, географія, екологія, фізика, хімія), «Математика» (алгебра та геометрія), «Українська філологія» (мова та література), «Іноземна філологія» (дві іноземні мови). Щоб правильно обрати напрям навчання, у 8–9 класах учнів перевірятимуть на схильність до тієї чи іншої спеціалізації (за допомогою тестувань, співбесід та анкетувань). Саме така школа, переконані автори концепції, найповніше враховуватиме інтереси, нахили і здібності, можливості кожного учня. А відтак допоможе у виборі майбутньої професії.
«В Україні вивчення базових предметів є безперервним з 1 по 11 клас. Якщо ми залишимо 6 предметів із 15 обов’язкових, то навчання деяких дисциплін перерветься — наприклад, школяр недовчить фізику або історію, — цитує очільника Центру освітнього моніторингу Павла Полянського УНІАН. — А як бути, якщо після школи дитина передумає і вирішить змінити профіль?».
«Якби я навчався зараз у школі, то сказав би, що запропонована концепція просто прекрасна, — розповідає «УМ» IT–фахівець Володимир Мурашко. — Але не все так просто. Переконався в цьому на власному досвіді. Коли я навчався в школі, мені подобалися гуманітарні предмети, адже збирався вступати на журналістику — вабила романтика професії. Але провчився там два роки і зрозумів — не моє, та й перспектив не бачив. Тому «підтягнув» математику, з якою в школі в мене проблем не було, і вступив до Політеху, про що анітрохи не шкодую. А якби у старших класах вивчав тільки гуманітарні предмети, то цей технічний виш для мене був би закритий, я просто не здав би іспити. Вважаю, чітка спеціалізація в середній школі може в подальшому обмежувати можливості молодої людини».