Дзвінок черговому ялтинської служби порятунку надійшов минулої неділі рівно о 15.40. Телефонували обидва провідники канатної дороги «Місхор — Ай–Петрі» — спеціально навчені інструктори, котрі разом із пасажирими перебувають у вагончиках під час їхнього руху. Вони повідомили, що з невідомих причин вагончики різко зупинились: один неподалік нижньої станції, інший майже біля самої кінечної зупинки, себто плато Ай–Петрі. Запустити ж їх в аварійному режимі не вдалось. Кримський главк Державної служби з надзвичайних ситуацій змушений був розпочати масштабну рятувальну операцію під загальним керівництвом її начальника Сергія Шахова. Загалом в операції було задіяно близько ста осіб — гірських рятувальників, медиків, правоохоронців, фахівців канатної дороги.
Спершу за допомогою альпіністського споряджання евакуювали людей (19 росіян, 18 українців і одного громадянина Вірменії, у тому числі 5 дітей) iз першого вагончика, що завис над землею на висоті 50 метрів. Ця операція успішно завершилася близько 21–ї години. Складніше було з другим — висота 130 метрів, нічна темрява, вітер до 12 метрів на секунду. Проте гірські рятувальники так само професійно впоралися iз завданням. Близько першої години ночі вже понеділка останній невільник аварійної «канатки» благополучно спустився не землю. Врятовані — 23 українці й 15 росіян, у тому числі — вiсiм дітей. Медична допомога їм теж не знадобилася.
Наразі фахівці Кримського експертно–технічного центру і місцевого територіального управління Держгірпромнагляду на місці вивчають причини першої аварійної зупинки ялтинської «канатки» за всі 26 років її функціонування. Керівник останньої організації Олег Маєвський розповів «УМ», що до цього призвело заклинення обвідного шківа тяглових канатів. Після демонтажу шківа (це мали завершити до кінця дня) фахівці мають остаточно встановити причину поломки.
ДОВІДКА «УМ»
Довжина канатної дороги «Місхор — Ай–Петрі», що працює круглий рік, — 2980 м. На ній є три станції. Пасажирський вагончик вагою 1,8 тонни проходить увесь маршрут за 15 хвилин. Він вміщує до 40 пасажирів. Будували дорогу близько двадцяти років і запустили в експлуатацію 1987 року.