З 2 до 3,5–4 гривень восени може зрости ціна на проїзний жетон київської «підземки». У мерії заявляють, що ціна є цілком обґрунтованою. За деякими даними, підвищення вартості проїзду заплановано на кінець вересня. Цікаво, що минулого тижня в коментарі журналістам глава КМДА Олександр Попов, наголосивши, що метро є збитковим і виживає нині, великою мірою, завдяки дотаціям iз міського бюджету, натякнув, що ціна на проїзд може зрости, «але це не буде найближчим часом».
А вчора через інформагенції КП «Київський метрополітен» оприлюднив звіт про фінансово–економічні показники своєї роботи за І півріччя 2013 року. В документі, зокрема, збитки підприємства вказані на рівні 177 млн. гривень, тоді як доходи — 470 мільйонів. Цікаво знати, що завдяки киянам, які користуються цим зручним підземним видом транспорту, «Київський метрополітен» за останнє півріччя отримав 371 млн. гривень доходу. Крім того, ще 8 млн. — від надання своїх площ в оренду і 6 млн. — від надання права на тимчасове користування місць під рекламу. Водночас підприємство отримало бюджетні асигнування за пільговий проїзд — 16 млн. гривень. А свої витрати комунальне підприємство оцінює в 647 млн. гривень. До речі, Олександр Попов каже, що такі збитки метрополітен має вже досить довгий час, «але поки що є кошти на дотації». Слід гадати, що восени цих коштів уже не буде?
У прес–службі КП «Київський метрополітен» на всі питання про майбутнє подорожчання проїзду відповідати не бажають і переадресовують журналістів до КМДА, мовляв, це ініціатива міської влади.
«УМ» вирішила порахувати, як iмовірне подорожчання вдарить по кишені незаможних киян. Така «мужицька арифметика» показала ось що. Середня заробітна плата в Києві складає 1868 гривень. Уявімо, що вартість жетона зросте до 4 гривень. У такому разі один виїзд із сім’єю, яка складається з трьох осіб, у центр міста і звідти обійдеться приблизно в 24 гривні. Якщо сім’я виїздитиме щовихідних, то тільки підземна подорож забере з її бюджету 96 гривень. Якщо обоє дорослих у родині працюють і користуються метро двічі на день, то вони за умов робочої п’ятиденки витратять лише на проїзд 320 гривень! Додайте майже сотню за поїздки у вихідні — і отримаємо 420 гривень. Приблизно таку суму, тобто майже чверть зарплатні одного середньостатистичного працюючого мусить викласти родина киян, якщо ініціатива КМДА стане реальністю.
Павло ҐРОМИХАЛО,
Ганна ЛОБОДА
ДО РЕЧІ
Невдовзі жетони можуть замінити на «Єдиний електронний квиток», роль якого відіграватиме паперовий квиток зi штрих–кодом. Реалізацію квитка нового типу в «Київському метрополітені» планують розпочати з вересня цього року, повідомляє прес–служба КМДА.
Існує такий план сплати проїзду в метрополітені: приблизно (точну ціну ще не називають) чотири гривні коштуватиме одноразовий квиток; можливе придбання безконтактної електронної картки на 90 днів, ціна якої коливатиметься від 225 до 250 гривень. За допомогою такої картки пасажири матимуть змогу зекономити близько 1,5 гривні на одному проїзді.