«Шумахер» на рейках

26.07.2013
«Шумахер» на рейках

77 людей загинули, 140 отримали поранення внаслідок залізничної катастрофи, що сталася позавчора о 20.40 в Іспанії, неподалік від столиці Галісії — міста Сантьяго де Кампостела. 218 пасажирів, машиніст i троє його помічників не доїхали до кінцевого пункту призначення — міста Ферроля — всього чотири кілометри. А трагедія сталася, швидше за все, саме тому, що машиніст поспішав. Цю залізничну катастрофу називають найбільшою в Іспанії за останні 40 років. Уперше така масштабна аварія сталася на високошвидкісних залізничних трасах.

Як повідомляє іспанське регіональне видання La Voz de Galicia, машиніст, який перебуває в лікарні з поламаними ребрами, першим вийшов на зв’язок. За словами машиніста, уламки локомотива затиснули його в кабіні, але він зміг зателефонувати оператору по рації, яка не відмовила навіть після аварії, і сказав: «Потяг зійшов iз рейок. Що робити, що робити?!». Тепер чоловік гірко кається, бо визнав свою найбільшу провину — значне перевищення швидкості. Поїзд летів зі швидкістю 190 км на годину, тоді як на тій ділянці залізниці, де саме колія робить поворот, було обмеження до 90 км. Тобто керманич потяга перевищив дозволену швидкість руху вдвічі! «Через мене сталася ця аварія. Я перевищив швидкість. Я тут живий, але сподіваюся, що помру, тому що смерть людей саме на моїй совісті», — сказав машиніст слідчим.

Експерти водночас не виключають, що перевищення швидкості могло відбутися також і з технічних причин. Адже на попередній ділянці шляху дозволеною була швидкість у 250 км на годину. Можливо, певною мірою потяг рухався і за інерцією? У будь–якому разі зізнання машиніста поставило крапку на одній iз перших версій НП, що пролунала ще вночі, начебто це міг бути теракт, адже кілька свідків сказали, що чули хлопок перед тим, як потяг зійшов iз рейок. Відразу ж відкинули версію і про технічну несправність потяга, позаяк він був «у строю» лише три роки і техніки ніяких зауважень до цієї машини не висловлювали.

Спершу повідомляли про 60 загиблих, проте чимало людей померли вже вночі у лікарнях від отриманих травм, пише «Ель Паїс». Близько десяти поранених і досі перебувають у важкому стані.

Лідер регіонального уряду Альберто Нуньєс Фейхо, який першим iз представників влади прибув на місце трагедії, у коментарі для радіо Cadena Ser назвав побачене «сценою у стилі Данте». Справді, як розповідають очевидці, вагони, мов іграшкові, легко наїжджа­ли, один на інший і валилися набік. Ця страшна картина супроводжувалася неймовірним скреготом металу і криками жертв.

Учора вранці прем’єр–міністр Іспанії Маріано Рахой, уродженець міста Сантьяго де Кампостела, також прибув на місце аварії потяга. А пошукові роботи тривали до самого вечора: рятувальники витягували поранених з–під уламків і автогеном вирізали тіла загиблих зі спресованих у металевий млинець вагонів.

  • Майдан біля Кремля

    Російські активісти активно вивчають «матбазу» масових протистоянь із правоохоронцями: щити, балаклави, коктейлі Молотова... За прикладами, благо, далеко ходити не треба: поряд, якихось шість сотень кілометрів, — Україна, де досвідчені товариші покажуть, навчать, передадуть досвід. >>

  • Кремлівська «Зміна»

    Лідер партії «Зміна» (Zmiana) Матеуш Піскорський не знав, що його партію фінансували російські спецслужби — така лінія захисту польського політика, заарештованого у Польщі за шпигунство та поширення антиукраїнських настроїв. Прокуратура і Агенція внутрішньої безпеки стверджують, що все було саме навпаки. >>

  • Потрібні робочі руки

    На тлі низького безробіття та великої кількості вакансій чеський уряд започаткував нову державну програму запрошення іноземних фахівців, повідомляє «Радіо «Свобода». Ідеться передусім про кваліфіковану робочу силу, яка зможе закрити прогалини на чеському ринку праці, а головним джерелом таких фахівців чехи бачать Україну. >>

  • З голоду не помрете, але паски затягуйте

    Міністри фінансів країн єврозони та представники Міжнародного валютного фонду після 11-годинних переговорів у Брюсселі домовилися вчора про новий транш допомоги для Греції в 11,5 млрд. доларів (10,3 млрд. євро) та реструктуризацію боргу, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>