Судно для перевезення колісної техніки Etel з 19 нашими співвітчизниками на борту прибуло в порт Бенгазі з порту Акаба (Йорданія) під прапором СентКітс і Невіс. Коли корабель пришвартувався, на борт піднялися декілька десятків озброєних чоловіків. Вони заявили, що захищають інтереси бізнесменів Бенгазі, яких нібито ще в березні обікрав власник судна, що належить крюїнговій компанії Tomex з Одеси.
Як повiдомив головний редактор інтернетвидання «Морський бюлетень» Михайло Войтенко, саме цій компанії належало і судно Faina, на борту якого теж перебували українці і яке два роки тому захопили сомалiйськi пірати. Як і тоді, нині озброєні люди теж вимагають грошей. Щоправда, цього разу викуп називають «грошовою компенсацією» за вкрадені автомобілі. «Судно такого типу перевозило кілька сотень легкових автомобілів з Акаби в Бенгазі. У Йорданії підприємці закуповують їх у зоні dutyfree, після чого привозять до Лівії і продають iз націнкою. Зі слів незадоволених бізнесменів, судно не вивантажило машини в Лівії, а пішло в Україну. Тобто автомобілі просто вкрали», — пояснює пан Войтенко.
Відтак тепер за українців вимагають 9,5 млн. доларів — саме у стільки нападники оцінили завдані їхнім роботодавцем збитки. Сам Михайло Войтенко додає, що не вірить у крадіжку автомобілів, і каже, що такі випадки в Африці, попри те, що в контракті навіть вказується суд, в якому можна оскаржити невиконання умов договору, далеко непоодинокі: «Я знаю одеську компанію Tomex близько 5 років. Вони оперують кількома суднами подібного типу. Мені подзвонив власник Вадим Альперін і попросив допомоги. Не вірю, що він когось обікрав».
Водночас радник посла України в Лівії Андрій Марченко повідомив, що наразі тривають переговори з нападниками: «За нашою інформацією, жертв і постраждалих на судні немає, життю екіпажу нічого не загрожує. Тому давайте поки обійдемося без додаткових подробиць»