«Залізного коня» — на брухт

09.07.2013
«Залізного коня» — на брухт

Верховна Рада прийняла законопроекти №0936 i №0975, які стосуються утилізації транспортних засобів. Вони передбачають стягнення особливого утилізаційного збору з імпортерів під час подання митної декларації та з вітчизняних виробників при продажу всіх видів автомобільної техніки.

Базові ставки для легкових автомобілів становитимуть 5,5 тис. грн. Для вантажних, вантажно–пасажирських та спецтехніки — 11 тис. Для остаточного розрахунку до кожного конкретного транспортного засобу застосують окремі коефіцієнти. Розмір податку залежатиме від об’єму двигуна. Наприклад, для нових автомобілів з електричними двигунами сума податку складатиме 4,73 тис. грн., для вживаних — 29,15 тис. Для транспортних засобів з робочим об’ємом двигуна понад 3 500 куб. см цифри будуть у рази більшими: 30,25 тис. — для нових і 192,5 тис. — для вживаних.

 

«Вводити утилізаційний збір сьогодні невигідно як для офіційних дилерів, так і для пересічного споживача, — пояснює «УМ» Іван Сінельніченко, представник відділу продажів компанії «Ніссан Мотор Україна». — Це одразу підвищить ціни на автомобілі, відповідно впадуть продажі. Не бачу сенсу робити це в нинішніх складних економічних умовах тоді, коли автомобільний ринок в Україні більш–менш стабілізувався. Як на мене, єдиний вихід, якщо закон усе ж набуде чинності, при утилізації виплачувати клієнтам компенсацію».

Якщо Президент підпише ці закони, з 1 вересня цього року в Україні почнуть діяти пункти прийому та розбирання автомобілів. На них безкоштовно знищуватимуться лише ті транспортні засоби, власники яких сплатили екологічний податок. Для інших послуга буде платною. Втім у безоплатній процедурі вам можуть відмовити у разі некомплектності транспортного засобу або виявленні в ньому чужорідних відходів. Комплектним він вважатиметься лише за умови, що міститиме всі істотні елементи, а його маса становитиме не менше 90% повної маси.

Зараз пунктів, які займалися б повною переробкою автомобілів, дуже мало, оскільки це дороге задоволення. Можна лише уявити, скільки коштує повна утилізація, якщо вона передбачає прийом автомобіля, його транспортування до місця переробки, демонтаж коліс, акумулятора, латентної регенеративної печі, піротехнічних та неметалічних деталей; злив технічних рідин, розрізання, подрібнення чи пресування кузова, дефекація деталей, пакування, передача відходів металургійним та хімічним підприємствам, переробка пластмасових виробів, реалізація придатних до експлуатації деталей.

Такий детальний список послуг на своєму сайті пропонує і утилізаційна компанія «Елан». Але в телефонній розмові з «УМ» її представник розповів, що розбором автомобілів вони вже не займаються, бо... дорого. Набагато вигідніше займатись орг­технікою. Окрім того, власники автомобілів хочуть, щоб їм доплачували, а такої можливості у компанії немає. Майбутні зміни у законодавстві навіть змусили їх задуматись про продовження ліцензії й подальше ведення бізнесу.

Адже законопроект передбачає певні податкові поступки автовиробникам, які здатні забезпечити утилізацію власної продукції, знятої з експлуатації. Особливий (знижений) екологічний податок світить лише тим автозаводам, які виробляють на території України транспортні засоби категорій M, N1, N2, N3 за технологією, що включає зварювання, фарбування кузова або кабіни та складання таких автомобілів. Для категорій N1 та N2 — операції з виготовлення рами з підвіскою.

Ще один обов’язковий критерій — нанесення індивідуального ідентифікаційного номера (VIN) на нероз’ємні складові кузова (кабіни) або шасі та на спеціально виготовлені номерні таблички транспортних засобів. Виробничі потужності, необхідні для виконання таких складних технологічних і виробничих операцій на сьогоднішній день є лише у кількох українських автовиробників: «Богдан», «Єврокар», ЗАЗ, та КрАСЗ.

Таким чином, ініціатори законопроекту збираються оновити український автопарк і сприяти розвитку вітчизняного автомобілебудування. За словами Олега Свинарчука, президента корпорації «Богдан», цей закон сприятиме виробництву нових моделей автомобілів на основі договорів з іноземними компаніями, що забезпечить появу нових робочих міць і поповнить державний бюджет. Окрім того, прихильники нововедення роблять акцент на позитивному екологічному ефекті. Противники ж називають схему корупційною і зауважують, що це лише спосіб боротьби з дрібним бізнесом, який зараз займається розбиранням автомобілів.

Катерина ПЕТРОВА
  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>