Після більш як 20 років сценічної кар’єри корифеям електро–року із британської групи Depeche Mode уже нічого доводити не потрібно. Легендарні музиканти давно посіли почесне місце на музичному олімпі. Однак нестаріючі «депеші» продовжують дивувати з кожною новою платівкою, невтомно закріплюючи успіх живими шоу. У рамках багатомісячного туру DM Київ не став винятком: минулої суботи на НСК «Олімпійський» Дейв Гаан і компанія зіграли повноцінний двогодинний концерт, зібравши понад 60 тисяч глядачів.
Засекречений рейс
На вечірній концерт 29 червня фанати британського рок–гурту почали збиратись ще о восьмій ранку. Така завбачливість не була даремною. Найпалкіші прихильники DM знають, що заповітне місце під сценою біля десятиметрового подіуму, звідки фронтмен Гаан вітається з публікою потиском руки, варте багатогодинного очікування.
Уже близько 15–ї години кількість «білетників» під стадіоном вимірювалася сотнями, однак ворота відкрили для входу в заявлений час — о 18:30.
На противагу шаленому ажіотажу навколо «Олімпійського», ще день тому самих винуватців події не зустрічали в аеропорту «Бориспіль» ані фанати, ані преса. Чартерний рейс із Depeche Mode прибув до Києва 28 червня, а час і місце, де музиканти зійшли з літака й пересіли у мікроавтобус, були засекречені.
Це був другий виступ DM в Україні — перший відбувся в лютому 2010 року в столичному Палаці спорту. НСК «Олімпійський», звісно, забезпечив значно більшу аудиторію.
Усі квитки на концерт «депешів» було розкуплено ще за кілька днів до концерту, при тому що їх вартість коливалася від 244 до 5000 грн. Роботу метро було продовжено на годину, і навіть київська погода посприяла — обіцяне штормове попередження так і не справдилося.
Будь пунктуальним — і люди до тебе потягнуться
Трибуни та три сектори фан–зони заповнювались упродовж годинного розігріву від американського музиканта та діджея Меттью Діра. Колектив Діра зіграв, як і належить «розпалювальному» гурту — рівно й мелодійно, достатньо, аби заінтригувати публіку і не перевтомити.
Після розігріву дехто з натовпу потягнувся у бік точок продажу напоїв та закусок, вважаючи, що головних зірок залишилось чекати ще більше години. Адже на подібних концертах визначні виконавці майже ніколи не починають вчасно — така традиція. Однак «депеші» з’явилися на сцені навіть на 10 хвилин раніше анонсованої 21–ї години!
Багато хто з виконавців ламає голову над ефектним виходом, що не залишить юрбу байдужою. Та, судячи з концерту Depeche Mode, рецепт доволі простий: не змушуйте своїх прихильників чекати — і їх захват не матиме жодного натяку на фальш.
Присутні в чаші НСК «Олімпійський» не могли повірити, що концерт і справді вже починається, доки не почули голос Дейва Гаана та важкі біти Welcome To My World — синглу з нового альбому Delta Machine.
Енергійний Гаан розпалив публіку першою ж піснею. Музикант у 51 рік так само спроможний підкорювати багатотисячні натовпи, як і раніше, задавати настрій та ритм цілому стадіону, при цьому невтомно танцювати й видавати чистий вокал.
Більше, ніж на Мадонні
Нові пісні з останнього альбому звучали недовго. Вже третьою композицією став хіт Walking In My Shoes, а далі музиканти «посипали» на глядачів класикою, як–от Precious, Black Celebration, Policy Of Truth, лише іноді розбавляючи сет–лист свіжими піснями. Звісно, не обійшлося без візиток «депешів» — Enjoy The Silence та Personal Jesus.
Дейв Гаан спілкувався з публікою мало не після кожної пісні. Фронтмен вивчив слова «Ще» і «Спасибі», постійно закликаючи публіку співати разом із ним.
Приємним сюрпризом стало виконання другим учасником гурту — автором усієї лірики та душею Depeche Mode Мартіном Гором — пісень Higher Love, But Not Tonigh та Home, які гурт не виконував на концертних майданчиках із 1993 року. Українцям справді пощастило — зворушлива балада But Not Tonigh у рамках туру, що вже побував у двадцяти містах Європи, прозвучала лише вп’яте.
Вдячний натовп протягом усього концерту лише прибував. Встановлено новий рекорд наповненості НСК «Олімпійський» під час музичного шоу — близько 60 тисяч глядачів. Для порівняння: торік Red Hot Chilli Pepers зібрали тут 40 тисяч, Мадонна — трохи більше 50 тисяч.
Упродовж усього концерту широкоформатний екран за спинами техно–кумирів видавав авангардний відеосупровід із кольоровими метаморфозами. Заворожуючі інсталяції — справа рук Антона Корбайна, відомого фотографа, який уже багато років поспіль є арт–директором гурту.
Дейв Гаан не втомлювався дивувати присутніх — кружляв у божевільному танці з мікрофонною стійкою, брав високі та нетрадиційні для звучання гурту ноти.
Завершувався концерт ліричним вокалом Мартіна Гора і непідвладними часу хітами Just Can’t Get Enough, I Feel You, Never Let Me Down Again.
Організований прихильниками флешмоб із підняттям папірців з емблемою DM відбувся. Однак необхідного хору голосів, якого Гор добивався під час виконання Home, не сталося. Здається, лише слухачі з першої фан–зони були найвідданішими прихильниками і знали всі тонкощі концертних флешмобів улюбленого гурту. Втім, за рівнем децибелів глядацького завивання та оплесків українська публіка перевершила всі очікування.
* * *
Загалом на прикладі вже трьох масштабних концертів, що бачив НСК «Олімпійський», можна сказати, що теплота прийому залежить не від ступеня зірковості співака, а від його відкритості на сцені. Таких щирих, земних та привітних музикантів мені ще не доводилось бачити. Depeche Mode повністю зруйнували образ «недосяжних» кумирів, зробивши цей концерт найкращим із тих, що бачив головний стадіон України.