Упродовж кількох останніх тижнів світ «Формули–1» із нетерпінням чекав результатів дисциплінарного провадження, яке мало дати оцінку напівлегальній — майже секретній — співпраці «Мерседеса» та монопольного постачальника гуми для «Ф–1» «Піреллі». Попри те, що більшість «формулічних» команд вбачали в цій змові грубе порушення спортивних правил та норм, Міжнародний трибунал ФIA обмежився лише попередженням на адресу фігурантів справи.
Хай там як, а понаднормова тисячогодинна сесія тестів, яка надала німецькій «стайні» неоціненну інформацію про шини, не дозволила «Мерседесу» уберегтися від «проколу» на Гран–прі Великої Британії. Через ґанджі продукції «Піреллі» одразу на чотирьох болідах шини луснули, немов повітряні кульки. Прикметно, що першим, кого на автодромі у Сильверстоуні підвела шина, став пілот «Мерседеса» Льюїс Хемілтон. Вигравши кваліфікацію, чемпіон світу–2009 упевнено лідирував і в позавчорашніх перегонах, доки на восьмому колі на його машині не вибухнуло заднє ліве колесо. Зовсім скоро в таку ж халепу потрапили Феліпе Масса на «Феррарі», Жан–Ерік Вернь на «Торо россо» та Серхіо Перес на «Макларені».
Дехто пов’язав гумову «канонаду» із гострими поребриками у швидкісних поворотах — наїжджаючи на них, гонщики «надрізали» гуму саме на задньому лівому колесі. Однак пілот «Феррарі» Фернандо Алонсо сумнівається в правильності цієї версії: «Я не думаю, що всьому виною поребрики. У Сильверстоуні я ганяюся вже 12 років, і в мене ніколи не було тут проблем. Навряд чи цього року щось змінилося».
Практично ні в кого не викликає сумнівів факт, що причина вибухів коліс на Гран–прі Британії криється в технологічних особливостях виготовлення гуми міланською компанією «Піреллі». «Найлогічніше, що зараз можна зробити, — це повернутися до гуми 2012 року. Вона непогано себе зарекомендувала в попередньому сезоні», — заявив керівник «Ред булл» Крістіан Хорнер. Підтримує колегу й очільник «Лотуса» Ерік Бульє: «Думаю, слід повернутися до минулорічної специфікації гуми, коли використовувалася кевларова нитка».
Тепер весь «формулічний» пелетон, наляканий ексцесами в Сильверстоуні, наполягає на швидких і дієвих заходах задля безпеки перегонів. Що ж до спортивної складової британського етапу, яка відійшла на задній план, то його переможцем став другий номер «Мерседеса» німець Ніко Росберг. Гумова колізія Хемілтона та відмова коробки передач на боліді лідера загального заліку Себастьяна Феттеля дозволила Росбергу виграти свій другий Гран–прі у сезоні.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 8–й етап. Гран–прі Великої Британії. Сильверстоун (306,198 км; 52 кіл)
Залікова десятка: 1. Росберг («Мерседес») – 1:32.59,456. 2. Уеббер («Ред булл») — відставання 0,765 сек. 3. Алонсо («Феррарі») — +7,124.
4. Хемілтон («Мерседес») — +7,756.
5. Райкконен («Лотус») — +11,257.
6. Масса («Феррарі») — +14,573.
7. Сутіл («Форс Індія») — +16,335.
8. Рікк’ярдо («Торо россо») — +16,543. 9. Ді Реста («Форс Індія») — +17,943. 10. Хюлькенберг («Заубер») — +19,709.
Загальний залік пілотів: Феттель («Ред булл») — 132, Алонсо — 111, Райкконен — 98, Хемілтон — 89, Уеббер — 87, Росберг — 82, Масса — 57, Ді Реста — 36, Гросжан («Лотус») — 26, Баттон («Макларен») — 25...
Кубок конструкторів: «Ред булл» — 219, «Мерседес» — 171, «Феррарі» — 168, «Лотус» — 124, «Форс Індія» — 59, «Макларен» — 37, «Торо россо» — 24, Заубер» — 6, «Катерхем», «Марусся», «Уїльямс» — 0.