Сума угоди, за деякою інформацією, становить близько 400 млн. доларів, 50 відсотків з яких, за офіційним повідомленням прес–служби «Східноєвропейської паливно–енергетичної компанії» (СЄПЕК), покупець уже сплатив старому власнику Борису Ложкіну. До «Українського медіа–холдингу» (УМХ), який входить у трійку найбільших в Україні, належать такі впливові друковані видання, як журнал «Кореспондент», «Форбс», «Комсомольська правда в Україні», «Аргументи і факти», а також низка інтернет–видань і радіостанцій.
Тижнем раніше ще один актив холдингу — журнал «Фокус» — Ложкін продав окремо одеським бізнесменам Борису Кауфману та Олександру Грановському. Також показово, що партнерами Ложкіна у цьому бізнесі були деякі українські олігархи, які вирішили не пов’язувати себе з новим власником Сергієм Курченком, продавши свої активи напередодні оголошення про угоду. Так, співвласник групи «Приват» Геннадій Боголюбов не захотів бути партнером Курченка в журналі «Фокус», а Петро Порошенко — в «Кореспонденті».
Попри те, що Сергій Курченко неодноразово відмовлявся вказати джерела свого швидкого збагачення, експерти та політики не сумніваються, що УМХ стало черговим придбанням «Сім’ї», як останнім часом називають людей, наближених до Віктора Януковича. «Як кажуть, Україна — країна необмежених можливостей, коли 27–річний хлопець стає мільярдером. У мене є чітка впевненість, судячи з інформації, яка надходить, він (Курченко. — Авт.) — так зване обличчя, людина, яку зробили обличчям тих чи інших, а за ним стоять зовсім інші всім відомі персоналії, заявив в інтерв’ю радіо «Свобода» лідер «УДАРу» Віталій Кличко.
У відповідь на закиди, що, мовляв, таким чином чинному главі держави готують медіа–ресурс напередодні президентських виборів, які мають відбутися в 2015 році, прес–служба «СЄПЕКу» розповсюдила повідомлення від імені самого Курченка, в якому йдеться, що компанія «буде підтримувати незалежність редакцій, забезпечить можливість дотримання ними журналістських стандартів, а також готова підписати з журналістськими колективами відповідні угоди», інвестувавши в найближчі три роки в УМХ до 100 млн. доларів.
«В УМХ відмінні перспективи росту на ринку, а також в інтернет–сегменті, що динамічно розбудовується. Група має високий кадровий потенціал у журналістиці й медіа–менеджменті. Ми прагнемо вивести компанію на перші позиції у всіх напрямах, де вона працює, і готові інвестувати в її розвиток», — заявив Курченко устами своєї прес–служби.
Водночас сам Борис Ложкін уточнив, що жодного тиску на нього не було і повідомив, що остаточно угода буде закрита в березні наступного року — коли він отримає решту коштів за продані активи. До того часу, пообіцяв він, в УМХ працюватиме старий менеджер і різких змін не буде. Принаймні такою нібито була домовленість iз покупцем. Окрім того, Ложкін припустив, що вже найближчим часом американський «Форбс» підпише з українською редакцією хартію про дотримання журналістських стандартів. «У нас була відверта і конструктивна розмова. Ми домовилися про те, що в наступний четвер буде ще одна зустріч з редакцією, на якій обговорюватимуться тези редакційної хартії», — запевнив він.
Тоді як головний редактор «Форбс» (Україна) Володимир Федорін після оприлюднення інформації про продаж видання заявив: «Я вважаю продаж «Форбс» (Україна) кінцем проекту в його нинішньому вигляді. Переконаний, покупець переслідує одну з трьох цілей: заткнути журналістам рота перед президентськими виборами, обілити власну репутацію чи використовувати видання для вирішення питань, які не мають нічого спільного з медіа–бізнесом».